۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
راه‌اندازی خطوط مستقیم پروازی ایران و پاکستان با هدف افزایش فرصت‌های مسافرتی و تجاری
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

راه‌اندازی خطوط مستقیم پروازی ایران و پاکستان با هدف افزایش فرصت‌های مسافرتی و تجاری

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با وزیر بازرگانی پاکستان بر تقویت تجارت، پیشبرد همکاری‌ها در حوزه انرژی و راه‌اندازی خط پروازی مستقیم میان پایتخت‌های دو کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار، اعضای هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی در ادامه دیدارهای دوجانبه با مقامات پاکستانی و در حاشیه کنفرانس بین المللی پارلمان در اسلام‌آباد، با «سید نوید قمر» وزیر بازرگانی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس ملی این کشور دیدار کردند.

در این دیدار طرفین توافق کردند که تلاش‌های متقابل برای شناسایی راه‌های جدید همکاری در زمینه‌های حمل و نقل هوایی و تجاری بین دو کشور را افزایش دهند. آن‌ها بر ضرورت تقویت روابط اقتصادی و بر اهمیت افزایش ارتباطات منطقه‌ای تاکید کردند.

جلال زاده با تاکید بر لزوم افزایش رفت و آمدهای تجاری، گردشگری و مردمی میان دو کشور، پیشنهاد راه‌اندازی پروازهای مستقیم میان اسلام‌آباد و تهران را به منظور افزایش فرصت‌های مسافرتی و تجاری مطرح کرد و گفت: دو شرکت ایرانی آمادگی خود را برای راه‌اندازی این خط پروازی اعلام کرده و ما از دوستان پاکستانی خود انتظار داریم تا این موضوع را بررسی و پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: حجم تجارت فعلی که از دو میلیارد دلار عبور کرده است، همخوانی با روابط عالی سیاسی و مردمی دو کشور همسایه ندارد، از این رو برداشتن گام‌های محکم برای افزایش آن به سطح چند میلیارد دلار اجتناب ناپزیر است.

نوید قمر: تسریع پروژه گاز پتانسیل‌های زیادی برای تقویت همکاری دو کشور دارد

وزیر بازرگانی پاکستان نیز با اذعان به اهمیت پیشنهاد راه‌اندازی خطوط مستقیم پروازی، حمایت خود را از برقراری پروازهای مستقیم به عنوان وسیله‌ای برای تسهیل تجارت و ارتقای تبادلات مردمی اعلام کرد.

در این دیدار به موضوع دیرینه خط لوله گاز ایران-پاکستان نیز پرداخته شد و نوید قمر گفت: دولت پاکستان به ویژه حزب مردم، اهمیت بالایی برای پیشبرد این طرح بزرگ انرژی قائل است.

نوید قمر که ریاست گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان نیز برعهده دارد، بر اهمیت تسریع پروژه گاز تاکید کرد و افزود: این طرح دارای پتانسیل‌های زیادی برای تقویت همکاری انرژی بین دو کشور است.

وزیر بازرگانی پاکستان بر اهمیت گشایش بازارچه‌های جدید مرزی و اجرای یک سیستم تجارت تهاتری برای تسهیل مبادلات بازرگانی و اقتصادی تاکید کرد که می‌تواند به افزایش قابل توجه حجم تجارت بین ایران و پاکستان کمک می‌کند.

براساس این گزارش، روز چهارشنبه رئیس و اعضای هیات پارلمانی ایران به صورت جداگانه با سناتور «مشاهد حسین» رئیس کمیسیون امور دفاعی مجلس سنای پاکستان و سناتور «طلحه محمود» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس سنا و وزیر امور مذهبی این کشور دیدار کردند.

کد خبر: ۲۲۰٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha