۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
معرفی توانمندی های اقتصادی کشور به مهمانان خارجی
در نمایشگاه توانمندی های صادراتی رقم می خورد؛

معرفی توانمندی های اقتصادی کشور به مهمانان خارجی

کرج- رئیس سازمان صمت البرز گفت: حضور قابل توجه مهمانان خارجی و صادرکنندگان فعال ایرانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت خوبی برای معرفی بخش مهمی از توانمندی‌های اقتصادی کشور است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رامین ربیعی در بازدید از پاویون استان البرز در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور(ایران اکسپو۲۰۲۳) بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی با هدف معرفی توانمندی‌های صادراتی به شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدی کمک می‌کند که بازارهای تجارت جهانی خود را پیدا کنند.

ربیعی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به لحاظ حضور قابل توجه مهمانان خارجی و صادرکنندگان فعال ایرانی، فرصت خوبی برای معرفی بخش مهمی از توانمندی‌های اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به حضور گروهی از تولیدکنندگان ایرانی در این نمایشگاه که تاکنون در امر صادرات فعالیتی ورود نکرده‌اند، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به این شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدی کمک می‌کند که بازارهای تجارت جهانی خود را پیدا کنند.

دعوت از ۷۰ کشور دنیا برای شرکت در نمایشگاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: سازمان توسعه تجارت از ۷۰ کشور دنیا برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کرده است که در نتیجه آن هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حضور یافتند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های البرزی از نتایج و دستاوردهای حضور در این نمایشگاه خرسند هستند، افزود: گفتگوها و مذاکرات انجام شده برای توسعه مراودات تجاری و به دنبال آن برنامه‌ریزی برای عقد قراردادهای همکاری و گسترش حجم صادرات از جمله نتایج مثبت حاصل از این رویداد است.

ربیعی اظهار امیدواری کرد: هر ساله در چندین نوبت نمایشگاه‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی کشور برگزار شود و در استان البرز نیز با همت اتاق بازرگانی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط به حوزه اقتصاد، شرکت‌های بیشتری برای حضور در نمایشگاه راغب شوند.

وی با تاکید بر اهمیت حضور صنایع مطرح البرز در بخش‌هایی مانند صنایع دارویی، کشاورزی، قطعات خودرو و یا صنایع‌دستی در رویدادهایی مانند نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور گفت: برخی صنایع البرز مانند تولیدکنندگان دارویی به توسعه یافتگی و تکمیل زنجیره ارزش رسیده‌اند، بازارهای فروش مناسبی نیز در دنیا کسب کرده‌اند و به همین دلیل کمتر در چنین رویدادهایی حضور می یابند.

وی در ادامه عنوان کرد: صنایع تبدیلی کشاورزی و یا صنایع‌دستی البرز در این نمایشگاه حضور ندارند، اگر مزایای حضور در رویدادهایی مانند نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور برای این مجموعه‌ها تشریح شود و از سویی مشوق‌های مناسب دریافت کنند، در این زمینه سازمان صمت و اتاق بازرگانی با دعوت از فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف و برگزاری جلسات آموزشی می‌توانند فرصت‌های حضور در چنین رویدادهایی را برای آنها تشریح کنند.

کد خبر: ۲۲۰٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha