۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کارفرما امنیت خاطر نسبت به حضور مستمر کارگر ندارد
مدیرعامل شرکت فرم، فضا و ایده:

کارفرما امنیت خاطر نسبت به حضور مستمر کارگر ندارد

گرگان- بیدخوری، مدیرعامل شرکت فرم، فضا و ایده گفت: تامین خسارت ناشی از ترک کار کارگر در هیچ جای قانون دیده نشده به نوعی کارفرما امنیت خاطر نسبت به حضور مستمر کارگر ندارد.

معصومه بیدخوری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تولید یک بحث بنیادی برای کشور است، اظهار کرد: محدودیت واردات کالا جای شکر دارد چرا که منجر به رونق تولید داخل می شود اما مسئله اینجاست که واقعاً تولید چه میزان از سوی دولت پشتیبانی شده است.

مدیرعامل شرکت فرم، فضا و ایده افزود: موضوع بعدی در تولید مغفول و مهجور ماندن کارفرما و توجه بیش از اندازه دولت به نیروی کار است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از تولید وابسته به نیروی کار، به خصوص نیروی کار ماهر است، افزود: در بسیاری مواقع کارگران یک طرفه قرداد کاری را فسخ کرده و کار را رها می کنند که در قانون برای چنین شرایطی سازو کاری دیده نشده است.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: به عبارتی کارگر حق دارد در هر بازه زمانی کارفرما را دست تنها بگذارد فارغ از اینکه تبعات قانونی شاملش شود.

به گفته او، تامین خسارت ناشی از ترک کار کارگر در هیچ جای قانون دیده نشده است به نوعی کارفرما امنیت خاطر نسبت به حضور مستمر کارگر ندارد.

بیدخوری خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد در قانون آنقدری که به کارگر بها داده شده آسودگی خاطر کارفرما دیده نشده است به علاوه اینکه تمام فشار و خسارات شامل کارفرما می شود.

وی مشکل کمبود انرژی را از دیگر مشکلات بخش تولید دانست و اضافه کرد: در تابستان برق صنایع و در زمستان گاز واحدهای تولید با توجیه تامین انرژی مشترکان خانگی قطع می شود که بسیار آسیب زا برای تولید است.

مدیرعامل شرکت فرم، فضا و ایده افزود: با توجه به اینکه این صنعت است که اقتصاد کشور را می‌چرخاند طبیعتاً باید انرژی مورد نیاز صنایع را تامین کرده و در اختیار آنها قرار گیرد.

وی ادامه داد: نکته بعدی ثبات اقتصادی است که نیاز اقتصاد هر کشور است که متاسفانه به دلیل نبود آن در ایران فعلا این شرایط فراهم نیست.

او با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان این روزها پیش بینی از شرایط اقتصادی ندارند، افزود: در تمام دنیا این ثبات اقتصادی است که به سرمایه داران و بخش خصوصی اجازه می‌دهد تا چشم اندازی برای شرایط تولید خود در نظر بگیرند بنابراین دولت باید در این بخش تدابیری بیاندیشد.

کد خبر: ۲۲۰٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha