۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
انجام بیش از ۳.۶ میلیارد تراکنش شاپرکی در شروع سال جدید

انجام بیش از ۳.۶ میلیارد تراکنش شاپرکی در شروع سال جدید

در هفته‌های آغازین سال جاری، ۹۲.۲۴ درصد از کل تعداد تراکنش‌های شاپرکی مربوط به کارتخوان‌های فروشگاهی بوده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، جدیدترین گزارش منتشر شده توسط شاپرک نشان می‌دهد در اولین ماه سال جدید، بیش از ۳ میلیارد و ۶۹۳ میلیون تراکنش انجام شده که نسبت به پایان سال گذشته، ۱۲.۸۸ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که این رقم نسبت به فروردین سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۵ درصد بیشتر شده است.

سهم کارتخوان‌ها از تعداد تراکنش‌های فروردین
بررسی اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد هفته‌های آغازین سال جاری، ۹۲.۲۴ درصد از کل تعداد تراکنش‌های شاپرکی مربوط به کارتخوان‌های فروشگاهی بوده و پس از آن، ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی به ترتیب ۵.۱۰ و ۲.۶۶ درصد به خود اختصاص داده است.

بیش از ۳ میلیارد تراکنش شاپرکی در شروع سال جدید
بیشترین سهم بازار تراکنش‌های شاپرکی در اختیار ابزار کارتخوان فروشگاهی می‌باشد. این در حالی است که عواملی مانند وجود محدودیت انجام تراکنش بر روی ابزار پذیرش موبایلی، تعداد بالای ابزار کارتخوان فروشگاهی، فراگیر بودن این ابزار، عدم نیاز این ابزار به تجهیزات مکمل دیگر نظیر کامپیوتر یا گوشی موبایل و عواملی از این دست را میتوان از جمله عوامل تاثیر گذار بر تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی دانست.

در این میان، تغییرات کل مبلغ تراکنش‌های شاپرکی در فروردین امسال نیز بیان گر کاهش ۲۹.۷۵ درصدی نسبت به ماه قبل و رسیدن به رقم ۸، ۲۱۱، ۰۷۵، ۶۹۲ میلیون ریال است. این در شرایطی است که رقم مذکور نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ (فروردین ماه)، بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۲۲۰٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha