۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
شرط حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، رونق تولید است
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی:

شرط حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، رونق تولید است

جلالی، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رونق تولیدات صنایع‌دستی را شرط حمایت از هنرمندان این صنعت عنوان کرد.

به گزارش بازار، مریم جلالی در بازدید از غرفه لرستان در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی تهران گفت: هنرمند، کارآفرین است و حمایت از این قشر به معنای مستمری بگیری نیست بلکه به معنای توسعه کارگاه‌های صنایع دستی و رونق تولید در این هنرصنعت است. معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: حمایت مقطعی و تسهیلات خرد و اندک هیچ‌ کمکی به هنرمندان صنایع‌دستی نمی‌کند و تسهیلات بدون برنامه نیز برای هنرمند بی‌فایده است.

وی گفت: حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی باید موجب رونق کسب و کار در کارگاه‌ها شود و شخص هنرمند با استقلال مالی بتواند افرادی را بیمه کند و حمایت در راستای توسعه این هنر انجام شود. جلالی‌ با بیان اینکه پول پاشی‌های اندک یا بی‌برنامه رونقی در صنایع دستی ایجاد نمی‌کند و هنرمندان به جای استقلال، بدهکار بانکی می‌شوند، افزود: در این زمینه حمایت از هنرمندان ‌و اختصاص تسهیلات کلان مبتنی بر افزایش بازدهی در دستور کار قرار دارد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای رونق تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان لرستان، به مسئولین استانی تفیض کامل شده است. جلالی تاکید کرد: در خصوص تخصیص اعتبارات، استان‌های محروم ردیف اعتبار ویژه‌ای دارند و انتظار ما از استان‌ها این است که فقط به بخش دولتی اکتفا نکنند و برای رونق محصولات صنایع‌دستی جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی را در اولویت‌های خود قرار دهند.

کد خبر: ۲۱۹٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha