۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
سیستم امضای بدون تماس؛ تحویل کالا با شناسه بلاک چین امکان پذیر شد
مقابله با کلاه‌برداری در دوره کرونایی

سیستم امضای بدون تماس؛ تحویل کالا با شناسه بلاک چین امکان پذیر شد

با همه گیری کرونا ویروس، یکی از مشکلات در تحویل کالا، شناسایی افراد است که باید به صورت شیوه‌های بدون تماس صورت گیرد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «کوین دسک» نوشت: شناسه بلاک چین راهکاری برای مقابله با کلاه برداری تحویل کالا در زمان همه گیری کرونا ویروس  است که توسط شرکت انگلیسی ابداع شد. ناگتس (Nuggets)، یک بستر شناسایی و پرداخت دیجیتالی، را به عنوان راهی برای تحویل کالا و بدون نیاز به امضای فیزیکی برای مقابله با کلاه برداری و استرداد وجه در طول بیماری همه گیر کووید ۱۹ ایجاد کرده است.

شرکت مستقر در لندن با استفاده از فناوری تحویل بدون تماس و به شیوه بیومتریک تأیید شده با فناوری بلاک چین، درصدد است تا با در نظر گرفتن فاصله اجتماعی در زمان همه گیری کرونا ویروس، مشتریان را به فناوری برای تأیید هویت شان، تجهیز کند.

ناگتس اعلام کرد، سیستم امضای بدون تماس می تواند در مقابله با افزایش تقلب در زمان تحویل کالا و استرداد وجه در شرایط بیماری همه گیر، کمک کند. ناگتس همچنین با استناد به آمار و ارقام انگلیس، گزارش داد، تحویل ناموفق کالاها به شرکت‌های پیک به اندازه ۱.۶ میلیارد پوند (۲ میلیارد دلار) هزینه داشته است.

آلاستر جانسون، مدیرعامل و از بنیانگذاران ناگتس گفت: بازرگانان به منظور افزایش سفارش‌ها و کاهش مشکلات مربوط به تحقق زنجیره تامین از مشارکت کنندگان در این مسیر هستند.

با بهره بردن از این بستر، پیک در حین تحویل، از یک اپلیکیشن برای اسکن شناسه دیجیتالی گیرنده استفاده و تایید می کند که آیا افراد واقعاً مشتریانی هستند که کالا (ها) را سفارش داده ‌اند یا خیر. هنگامی که مشتری با موفقیت شناسایی شد، بسته تحویل داده  و اثبات درستی بلافاصله به شرکتی که در آن خرید انجام شده ارسال می‌شود. ناگتس گفت: این سیستم تأمین صحت بسته بندی را به گیرنده موردنظر تضمین می کند، در عین حال که با استفاده از بلاک چین امکان برقراری ارتباط ایمن اطلاعات بیومتریک و پرداخت مشتریان فراهم می‌شود.

از طرفی تجارت الکترونیکی در ماه‌های اخیر به دلیل توصیه در خانه ماندن، افزایش چشمگیری داشته است. به طوری که براساس گزارش ایرکارگو نیوز (Aircargo News) در ۱۴ مِی ، شرکت دی اچ آل (DHL) از رشد روزانه بیش از ۳۶ درصد در حجم داخلی و ۲۸ درصد خارجی نسبت به میانگین‌های روزانه در فوریه برخوردار بوده است.

جانسون خاطر نشان کرد:  برای کاهش هزینه‌های نجومی در زمینه مشاغل تجارت الکترونیک، که از کلاه‌ برداری گرفته تا تحویل‌های ناموفق و بررسی‌های نادرست کاربران، پس از یکپارچه سازی ناگتس می‌توان انتظار صرفه جویی در این حوزه را داشته باشیم.

کد خبر: ۲۱٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha