۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
«مگس مدیترانه‌ای» صدمات جدی به کشاورزی مازندران وارد کرده است
رئیس اتاق بازرگانی مازندران در گفتگو با بازار؛

«مگس مدیترانه‌ای» صدمات جدی به کشاورزی مازندران وارد کرده است

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اظهار این که آفت مگس مدیترانه ای کشاورزی استان را درگیر کرده است، گفت: این آفت تاکنون صدمات جدی وارد کرده است.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که پیگیری و بررسی تولیدات محصولات کشاورزی ارگانیک طبق قوانین تجارت جهانی با استفاده از روش بین المللی SIT (کنترل حشرات آفت با روش نابارور سازی) مسئله ای مهم است، افزود: تولید محصولات سالم و ارگانیک در فرایند صادرات کمک خوانده خواهد بود.

وی با بیان این که حوزه کشاورزی ما چند سالی درگیر آفت مگس مدیترانه ای است، افزود: این آفت تاکنون صدمات زیاد و جدی به محصولات کشاورزی استان وارد کرده است.

وی گفت: در سال قبل جلسه ای را با معاون انرژی اتمی داشته و پیشنهاداتی را به عنوان پیشگیری از سوی آن ها دریافت کردیم اما اجرای آن مستلزم هزینه هایی است که تامین آن در توان ما نیست.

مهاجر با عنوان این که تولید محصولات ارگانیک طبق قوانین تجارت جهانی مسئله بسیار مهمی به شمار می رود، گفت: این طرح دارای مزیت های زیادی است و به فرایند توسعه صادرات کمک خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: برای صادرات باید محصولات سالمی مطابق با استانداردهای کشورهای هدف تولید کنیم و باید در این زمینه نیازمندی ها و زیرساخت را فراهم کنیم.

سال قبل حدود ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی و باغی از مازندران به کشورهای مختلف صادر شد.

کد خبر: ۲۱۹٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha