۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
اشتغال، مسکن، ثبات ارز و کنترل تورم در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار بگیرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اشتغال، مسکن، ثبات ارز و کنترل تورم در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار بگیرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برنامه‌های توسعه‌ای باید واقعیت‌های جامعه را بیشتر مورد توجه قرار دهند، گفت: باید اشتغال، مسکن، ثبات ارز و کنترل تورم در برنامه هفتم توسعه در اولویت قرار گیرند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی با اشاره به بایدها و نبایدهایی که ضرورت دارد در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگرچه برنامه‌های توسعه‌محور مسیر و راهی برای دستیابی به پیشرفت به شمار می‌آیند اما می‌توانند تا اندازه‌ای آرمانگرایانه باشند اما نباید از واقعیت‌ها فاصله بسیار بگیرند، درواقع برنامه‌های توسعه‌ای باید واقعیت‌های جامعه را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیاتی کردن پزشک خانواده و گسیل خدمات پزشکی به دورترین نقاط کشور ازجمله موضوعاتی است که در برنامه هفتم باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: همچنین باید اشتغال، مسکن، ثبات ارز و کنترل تورم در برنامه هفتم توسعه در اولویت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های توسعه‌ای گذشته واقع‌گرایانه نبودند و به همین دلیل به طور کامل محقق نشده‌اند، گفت: معتقدم تدوین یک برنامه خوب توسعه‌ای می‌تواند منجر به اجرای خوب یک برنامه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلایل مختلفی برای اجرایی نشدن کامل برنامه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: یک موضوع این است که در گذشته بخش اجرایی به برنامه اعتقاد چندانی نداشتند یا اینکه اجرای برنامه را به تأمین مالی مشروط می‌کردند، مسئله دیگر این است که بدنه کارشناسی دولت‌ها نمی‌توانستند مواد برنامه را به‌خوبی درک کرده و خود را با برنامه سازگار کند.

کد خبر: ۲۱۹٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha