۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
اعتبار بازتخصیص آب در بودجه دیده شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

اعتبار بازتخصیص آب در بودجه دیده شود

گرگان- حیدریان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان بازتخصیص آب را یکی از راه های مقابله با بحران خشکسالی دانست و گفت: این موضوع ابتدا باید در بودجه دیده شود.

ایرج حیدریان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بخش کشاورزی کشور از ۹۲ درصد آب با ۳۱ درصد راندمان تولید استفاده می کند ضمن اینکه بیشترین آمار دورریز غذایی هم باز برای ایران است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه سالانه ۳۵ میلیون تن از مواد غذایی ایران به دور ریخته می شود، افزود: این حوزه نیاز به بازنگری جدی دارد.

او از تدوین سند سازگاری با کم آبی استان خبر داد و گفت: اگر برنامه ها مطابق با این سند پیش رود ۱۴۱ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی، صنعت و شرب صرفه جویی می شود.

حیدریان با بیان اینکه به دلیل استفاده بی رویه منابع آب زیرزمینی به نصف تقلیل یافته، افزود: این شرایط فرونشست زمین را به همراه دارد که در بسیاری از نقاط کشور هم مشاهده می شود.

وی بازتخصیص آب را یکی از راه های مقابله با بحران خشکسالی دانست و گفت: این موضوع ابتدا باید در بودجه دیده شود تا بتوان از این عنصر حیاتی بدون آسیب بیشتر به طبیعت بهره برد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ضمن تاکید بر اینکه آب های نامتعارف در چرخه تامین آب صنعت باید قرار بگیرد، اضافه کرد: ظرفیت استفاده از آب های نامتعارف مانند شیرین سازی آب دریا را هم نمی توان نادیده گرفت که آن هم در برنامه کاری این شرکت قرار دارد.

وی در خاتمه مهار آب های سطحی و استفاده از این ظرفیت را هم در مقابله با خشکسالی تاثیرگذار برشمرد و گفت: باید از تمامی پتانسیل های موجود استفاده کرد تا کمترین برداشت از منابع آب زیرزمینی را داشته باشیم.

کد خبر: ۲۱۹٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha