۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
۱۹۰ بانک آمریکایی در معرض ورشکستگی قرار دارند
تحقیقات نشان داد؛

۱۹۰ بانک آمریکایی در معرض ورشکستگی قرار دارند

تحقیقات انجام شده توسط شبکه تحقیقات علوم اجتماعی آمریکا (SSRN) نشان می دهد که حدود ۱۹۰ بانک محلی آمریکایی در معرض ورشکستگی قرار دارند.

به گزارش بازار؛ تحقیقات انجام شده توسط شبکه تحقیقات علوم اجتماعی آمریکا (SSRN) نشان می دهد که حدود ۱۹۰ بانک محلی آمریکایی در معرض ورشکستگی قرار دارند.

با ادامه بحران بانکی شکل گرفته در ایالات متحده و ورشکستگی «فرست ریپابلیک بانک» این کشور، اکنون گمانه زنی ها در خصوص احتمال افزایش تعداد بانک های ورشکسته افزایش یافته است.

بحران بانکی آمریکا که از ماه مارس سال جاری شکل گرفته، اکنون بسیاری از بانک های محلی این کشور را تحت تاثیر خود قرار داده و در صورت ادامه شرایط با وضع موجود، بیش از ۱۸۶ بانک دیگر در صف ورشکستگان هفته های آتی قرار دارند.

به گفته شبکه تحقیقات علوم اجتماعی آمریکا، سیاست افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو از جمله دلایل اصلی ورشکستگی بانک های آمریکایی عنوان شده است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که خبرگزاری بلومبرگ در تازه ترین گزارش خود از ورشکستگی احتمالی «پک وست بانکورپ» طی روزهای آتی خبر داده است. به گفته محققان، در صورت تصمیم گیری آن دسته از سرمایه گذارانی که بیش از ۲۵۰ هزار دلار در بانک های مذکور سپرده در اختیار دارند، ورشکستگی این فهرست از بانک های آمریکایی قطعی است.

گفته می شود دلیل اصلی این فروپاشی گسترده، کاهش ارزش اوراق قرضه بانک ها بوده که به دلیل افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو رخ داده است.

به صورت کلی، با افزایش نرخ بهره بانکی، قیمت اوراق قرضه بانکی افت کرده و جذابیت سرمایه گذاری خود را از دست می دهند. این در حالیست که پیش از اعمال سیاست افزایش نرخ بهره، به دلیل ثبات در این نرخ، اوراق قرضه جذابیت خود برای سرمایه گذاران را از دست می دهند.

کد خبر: ۲۱۹٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha