۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
هیات ۸۰ نفره تجار بلوچستان پاکستان عازم ایران شد

هیات ۸۰ نفره تجار بلوچستان پاکستان عازم ایران شد

هیات بازرگانی پاکستان متشکل از ۸۰ تاجر و فعال اقتصادی از ایالت بلوچستان برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) راهی تهران شد.

به گزارش بازار، با پیگیری‌های سرکنسولگری ایران در «کویته» مرکز ایالت بلوچستان به عنوان استان همجوار مرزی با سیستان و بلوچستان ایران، سفر هیات مهم تجار و فعالان بازرگانی این ایالت به کشورمان و حضور در نمایشگاه اکسپو ایران محقق شد.

اعضای هیات ۸۰ نفره تجار بلوچستان پاکستان امروز با بدرقه «فریدون پیرلورن» معاون سرکنسولگری ایران، کویته را به مقصد تهران ترک کردند.

هیات پاکستانی قرار است در پنجمین نمایشگاه بین المللی اکسپو ایران ۲۰۲۳ شرکت و توانمندی‌های کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع غذایی، کشاورزی، دام و طیور و شیلات خودرو، برق، فرش ماشینی، لوازم خانگی، نساجی، چرم و پوشاک و محصولات شیمیایی را از نزدیک مشاهده کند.

فعالان بازرگانی بلوچستان شامل مسئولان اتاق‌های بازرگانی کویته، چمن، گوادر و اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان همچنین در طول این سفر با شرکت‌های مختلف ایرانی دیدار و درباره شناسایی فرصت‌های همکاری میان دو کشور از جمله با استان بلوچستان را مذاکره کنند.

اعضای هیات پاکستانی به شهرهای زاهدان و مشهد نیز سفر خواهند کرد و با روسا و اعضای اتاق‌های بازرگانی این دو شهر دیدار خواهند کرد.

دیدار با برخی از مسئولان وزارت امور خارجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و همچنین اعضای اتاق‌های بازرگانی یزد و قزوین از دیگر برنامه‌های هیات تجاری بلوچستان پاکستان در طول سفر به کشورمان خواهد بود.

سفر هیات بازرگانی ایالت بلوچستان به عنوان استان پیشران در روابط تجاری ایران و پاکستان نقطه عطفی در تداوم دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با همسایه شرقی و گامی تازه برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های متقابل در راستای تقویت مناسبات تجاری است.

پنجمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۳ از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۹٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha