۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
عزم جدی سازمان بورس برای عرضه عمومی شرکت‌های سهامی عام پروژه
رئیس سازمان بورس مطرح کرد

عزم جدی سازمان بورس برای عرضه عمومی شرکت‌های سهامی عام پروژه

رئیس سازمان بورس در بازدید از شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به آینده مثبت صنعت مس در افق ۴۰ سال آینده، از ­عزم جدی برای عرضه عمومی شرکت‌های سهامی عام پروژه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، روز گذشته (۱۳ اردیبهشت) مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در سفری به استان کرمان از شرکت ملی صنایع مس ایران بازدید کرد. عشقی در این بازدید از عزم جدی سازمان بورس و وزارت اقتصاد برای عرضه عمومی شرکت سهامی عام پروژه خبر داد.

مجید عشقی در نشست خبری شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با توجه به اقبال و شرایطی که امسال در بازار حاکم است می‌توانیم نقش پررنگی را در تامین مالی شرکت‌ها داشته باشیم. در تلاشیم تا به طور حتم شرکت سهامی‌عام پروژه را که در وزارت اقتصاد و سازمان بورس مورد بحث قرار گرفته بود، به عرضه عمومی رسانده تا منابع را جمع‌آوری کنیم. بازار سرمایه طی سال‌های گذشته نقشی موثری را در کمک به شرکت‌ها داشته است.

عشقی همچنین تاکید کرد: به هیچ عنوان نگاه ما به بورس کالا یک طرفه نیست. باید اقداماتی صورت بگیرد تا قیمت‌گذاری کالاهایی که در بورس کالا عرضه می‌شود منصفانه باشد و به طور حتم باید از رانت جلوگیری بشود.

رئیس سازمان بورس با اشاره به آینده مثبت صنعت مس در افق ۴۰ سال آینده گفت: سازمان بورس به تامین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران کمک خواهد کرد. انتشار اوراق بدهی توسط این شرکت می‌تواند سرعت انجام پروژه‌ها را افزایش دهد. شرکت ملی صنایع مس ایران به واسطه قرار گرفتن در بین شرکت‌های سهام عدالت، متعلق به ۵۰ میلیون سهامدار و شرکتی مردمی است. این شرکت نقش ویژه‌ای در رشد و توسعه بازار سرمایه دارد.

مجید عشقی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در صنعت مس بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت، گفت: موضع ما در سازمان بورس این است که از رانت کور و بی‌هدف جلوگیری کنیم. رانتی که در زنجیره اول تولید و توزیع می‌شود در بازارهای غیررسمی فروخته می‌شود و سود آن به جیب دلال می‌رود، به دنبال مقابله با آن هستیم.

کد خبر: ۲۱۸٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      سود سهام اخابر را در تاریخ ۱۱ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ را برای بنده به مبلغ ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان واریز کردند. ولی سود سهام اخابر را در تاریخ ۴ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ را برای بنده به مبلغ ۶۰۴۳۵۰۰ ریال واریز کردند چرا؟ اعتراض چرا سود سهام اخابر را مبلغ ۶۰۴۳۵۰۰ ریال واریز کردند؟ اعتراض هم می کنم متاسفانه هیچ کسی پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟ کد ملی ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱ بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران