۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
حل مشکلات جامعه کارگری و رعایت حقوق آنها یکی از ملزومات رشد تولید است
دبیر شورای نگهبان:

حل مشکلات جامعه کارگری و رعایت حقوق آنها یکی از ملزومات رشد تولید است

دبیر شورای نگهبان گفت: رشد تولید جز با همه‌گیر شدن فرهنگ تلاش محقق نخواهد شد و حل مشکلات جامعه کارگری و رعایت حقوق آنها یکی از ملزومات این امر مهم است.

به گزارش بازار، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز چهارشنبه(۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲) در جلسه این شورا با گرامیداشت روز معلم و تبریک به معلمان کشورمان گفت: دیروز سالروز شهادت شهید مطهری(ره) بود که به نام روز معلم انتخاب شده که حقیقتا انتخاب درستی است، چرا که ایشان، شهید راه آگاهی‌بخشی بودند و شغل معلمی هم تبلور آگاهی بخشی است.

وی آثار به جا مانده از استاد شهید مرتضی مطهری را بسیار ارزشمند دانست و افزود: در اهمیت این آثار همین بس که حضرت امام خمینی(ره) همگان را به حفظ آنها سفارش کرده و فرموده اند: «من به دانشجویان و طبقه روشنفکران متعهد توصیه می‌کنم که کتاب‌های این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه‌های غیراسلامی فراموش شود.»

آیت‌الله جنتی از رسانه‌ و سازمان‌های فرهنگی خواست تا برای آشنایی بیشتر جوانان با آثار استاد شهید مطهری برنامه‌ریزی کنند.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر این هفته را به همه کارگران و تولیدکنندگان کشور تبریک گفت و اظهار داشت: در هفته کار و کارگر به سر می‌بریم؛ در معارف اسلامی کار و کارگر دارای جایگاهی بسیار والا هستند.

وی تصریح کرد: در اسلام از کار به عنوان عبادت یاد شده و کارگر را شهید زنده برشمرده‌اند که بوسه پیامبر عظیم‌الشان اسلام بر دستان کارگر افتخاری ابدی است که نصیب این قشر باارزش شده و یک فرهنگ‌سازی ماندگار است.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: رشد تولید جز با همه‌گیر شدن فرهنگ تلاش محقق نخواهد شد و حل مشکلات جامعه کارگری و رعایت حقوق آنها یکی از ملزومات این امر مهم است.

وی در خاتمه گفت: اگر در هر جامعه‌ای تلاش به ارزش تبدیل شود و از افراد پرتلاش قدردانی شود و روش‌هایی مانند دلالی نکوهش شود، قطعا آن جامعه مسیر پیشرفت و تعالی را طی خواهد کرد.

کد خبر: ۲۱۸٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      21 0
      در اسلام از کار به عنوان عبادت یاد شده و کارگر را شهید زنده برشمرده‌اند که بوسه پیامبر عظیم‌الشان اسلام بر دستان کارگر افتخاری ابدی است که نصیب این قشر باارزش شده و یک فرهنگ‌سازی ماندگار است...خواهشا تغیر وضعیت کارگران شرکتی رو تایید کنید و ما را از دست این پیمانکاران خلاص کنید
    • Mg25560 IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      باسلام خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟ اینم اجر گذاشتن به مقام کارگر هست لطفا تصویبش کنید وامنیت شغلی رو به ما برگردونید