۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
رشد قیمت خودرو بعد از افتادن وزیر| آیا قیمت ها مجدد جهش می یابد؟
بازار از وضعیت قیمت خودرو گزارش می دهد

رشد قیمت خودرو بعد از افتادن وزیر| آیا قیمت ها مجدد جهش می یابد؟

دنا اتومات، تارا اتومات، شاهین، رانا پلاس و پژو ۲۰۷ هاچ بک پنج خودرویی هستند که پس از استیضاح فاطمی امین به ترتیب با افزایش ۱۰ میلیون تومانی و پایداری قیمت در بازار مواجه شدند.

بازار؛ گروه خودرو: پارامترها و رفتارهای بازار نشان از شیب آرام افزایش قیمت خودرو در برخی از محصولات پر فروش دارد، بازار خودرو در روزهای منتهی به استیضاح سید رضا فاطمی امین مسیر نزول قیمت ها را دنبال می کرد. ولی، بعد از استیضاح قیمت خودرو در بازار با شیب آرام در حال افزایش است. هرچند در این میان محصولاتی وجود دارد که با پایداری قیمت همراه بوده و اگر نوسان نرخ ارز تداوم داشته باشد، قیمت خودرو با قدرت بیشتری افزایش خواهد یافت. بازار خودرو طی دو روز گذشته واکنش های نسبت به لایحه دو فوریتی واردات خودروهای سواری کارکرده داشته است، اگر تقاضای انباشته خودرو در بازار فروکش کند، اختلاف بها از کارخانه تا بازار از بین خواهد رفت. در ادامه به بررسی قیمت پنج خودرو پر فروش در بازار خواهیم پرداخت:

رشد قیمت خودرو بعد از افتادن وزیر| آیا قیمت ها مجدد جهش می یابد؟

دنا در لاین پایداری قیمت اواخر هفته گذشته با جهش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رسید. اما از ابتدا هفته جاری در قیمت یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان ثابت باقی مانده است

دنا پلاس اتوماتیک

دنا پلاس اتوماتیک یکی از محصولات پر فروش گروه صنعتی ایران خودرو است، این سدان پر فروش به دلیل پیشرانه قوی و خدمات پس از فروش گسترده توانسته نظر مشتریان در بازار به خود جلب کند. دنا اواخر هفته گذشته با جهش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رسید. اما از ابتدا هفته جاری در قیمت یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان ثابت باقی مانده است. پایداری قیمت دنا در هفته جاری نشان از کاهش معامله این خودرو در بازار دارد. اگر خودروهای وارداتی کارکرده به بازار کشور برسد، قیمت دنا به سرعت کاهش خواهد یافت.

رشد قیمت خودرو بعد از افتادن وزیر| آیا قیمت ها مجدد جهش می یابد؟

پژو ۲۰۷ هاچ بک روز گذشته با رشد ۱۰ میلیون تومانی قیمت از ۹۶۰ میلیون تومان به ۹۷۰ میلیون تومان رسید. رشد ۱۰ میلیون تومانی ۲۰۷ هاچ بک نشان از افزایش قمیت این محصول طی روزهای آینده دارد

پژو تاب ارزانی ندارد

پژو ۲۰۷ هاچ بک یکی از محصولات پر فروش گروه صنعتی ایران خودرو در کلاس کوچک است، این خودرو ابتدا هفته جاری مسیر سقوط قیمت را دنبال می کرد. اما روز گذشته این محصول با رشد ۱۰ میلیون تومانی قیمت از ۹۶۰ میلیون تومان به ۹۷۰ میلیون تومان رسید. رشد ۱۰ میلیون تومانی ۲۰۷ هاچ بک نشان از افزایش قمیت این محصول طی روزهای آینده دارد. پژو ۲۰۷ به دلیل طراحی بهتر نسبت به سایر خودروهای هاچ بک در بازار از اقبال بیشتری برخوردار است. به نظر می رسد افراد سود جو با بهره گیری از شرایط فعلی قصد سو استفاده از شرایط ۲۰۷ در بازار دارند.

رشد قیمت خودرو بعد از افتادن وزیر| آیا قیمت ها مجدد جهش می یابد؟

رانا پلاس پانوراما از ابتدای هفته جاری در لاین قیمتی ۶۸۰ میلیون تومانی پایدار بوده است

رانا پلاس چند

رانا پلاس پانوراما را می توان جایگزین پژو ۲۰۷ صندوق دار معرفی کرد، این خودرو با تغییراتی در سقف و قوای فنی از سال گذشته سهم بازار مناسبی را به دست آورده است. رانا پلاس پانوراما از ابتدای هفته جاری در لاین قیمتی ۶۸۰ میلیون تومانی پایدار بوده است. باتوجه به پایدرای قیمت این خودرو و رفتارهای بازار می توان انتظار داشت که طی روزها آینده رانا پلاس پانوراما با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شود، چرا که قیمت این محصول وابستگی شدیدی به قیمت پژو ۲۰۷ صندوق دار در بازار دارد.

رشد قیمت خودرو بعد از افتادن وزیر| آیا قیمت ها مجدد جهش می یابد؟

تارا اتوماتیک حدود شش روز در بازار آزاد در لاین قیمت یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان پایدار بود، اما درست پس از استیضاح وزیر صمت قیمت این خودرو به یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان رسید

تارا سوار بر موج گرانی

تارا اتوماتیک یکی از سدان های جدید و نسبتا بد فروش گروه صنعتی ایران خودرو در بازار است، این محصول را می توان به عنوان یک خودرو دولتی شناخت. چرا که در اواخر دولت دوازدهم و با فشار وزارت صمت محصولی با ایرادات تناسبی طراحی و ابعاد راهی بازار شد. تارا اتوماتیک حدود شش روز در بازار آزاد در لاین قیمت یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان پایدار بود، اما درست پس از استیضاح وزیر صمت قیمت این خودرو به یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان رسید. شیب آرام رشد قمیت این محصول نشان از تداوم گرانی این محصول در روزهای آینده دارد.

رشد قیمت خودرو بعد از افتادن وزیر| آیا قیمت ها مجدد جهش می یابد؟

شاهین اواخر هفته گذشته با قیمت ۷۰۵ میلیون تومان در بازار معامله می شد. اما این محصول از ابتدای هفته جاری با رشد ۱۰ میلیون تومانی در کانال ۷۱۵ میلیون تومان ثابت باقی مانده است

گرانی ۱۰ میلیون تومانی شاهین

شاهین به عنوان سدان جدید گروه خودروسازی سایپا در بازار سهم قابل توجهی را کسب کرده است، این خودرو با طراحی و فناوری های جدید نظر مشتریان را در بازار به خود جلب کرده است. شاهین اواخر هفته گذشته با قیمت ۷۰۵ میلیون تومان در بازار معامله می شد. اما این محصول از ابتدای هفته جاری با رشد ۱۰ میلیون تومانی در کانال ۷۱۵ میلیون تومان ثابت باقی مانده است. نوسان قیمتی شاهین نسبت به سایر محصولات گروه خودروسازی سایپا در بازار بیشتر است. باتوجه به نوسان نرخ ارز و استیضاح وزیر صمت، می توان انتظار داشت که شاهین طی روزهای آینده با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شود.

خودرو ارزان می شود؟

یکی از سوالات پر تکرار مخاطبان رسانه «بازار» ارزانی خودرو است، علیرغم اینکه استیضاح سید رضا فاطمی امین به مدت شش روز در بازار خودرو پایداری و کاهش قیمت ایجاد کرد، اما پس از برکناری وی از وزارت صمت قیمت خودرو از حالت سکون با شیب ملایم مسیر افزایش قیمت را دنبال کرد. اگر برخی از خودروهای مذکور در این گزارش دستخوش افزایش قیمت قرار نگرفتند، دلیل کاهش معامله این محصولات به دلیل واردات احتمالی خودروهای دست دوم به بازار کشور است. بنابراین مشتریان حقیقی در بازار باید در اولین فرصت اقدام به خرید خودرو کنند، چرا که نباید از بازار خودرو انتظار کاهش قیمت داشت.

کد خبر: ۲۱۸٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مجتبی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      1 0
      باز شروع شد ولمون نمیکنن
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      1 0
      به خدا همه گرونی دوست دارن الان ارزان شده هیچ‌کس نمیگیره فردا گران بشه همه صف میکشن.