۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
جایگزینی ۷۸۰۰ فرصت شغلی در شرکت IBM با هوش مصنوعی
با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام شد؛

جایگزینی ۷۸۰۰ فرصت شغلی در شرکت IBM با هوش مصنوعی

شرکت کامپیوتر سازی آی بی ام (IBM) با انتشار بیانیه ای از تعلیق استخدام های خود خبر داده و اعلام کرد که این اقدام در جهت افزایش فعالیت در بخش هوش مصنوعی انجام شده است.

به گزارش بازار؛ شرکت کامپیوتر سازی آی بی ام (IBM) با انتشار بیانیه ای از تعلیق استخدام های خود خبر داده و اعلام کرد که این اقدام در راستای تغییر سیاست های این شرکت و در جهت افزایش فعالیت در بخش هوش مصنوعی انجام شده است.

بر اساس این گزارش، «آرویند کریشنا» مدیرعامل آی بی ام نیز با تایید این موضوع به خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که این شرکت قصد دارد ۷۸۰۰ نیروی فعال خود را طی سال های آتی با سامانه های هوش مصنوعی جایگزین نماید و در همین راستا، ترجیح داده تا روند استخدام های فعلی را متوقف سازد.

به گفته مدیرعامل آی بی ام، در حال حاضر، فرصت های شغلی به ویژه در بخش هایی همچون منابع انسانی به حال تعلیق درآمده و قرار است طی پنج سال آتی، بیش از ۳۰ درصد نیروی انسانی آی بی ام جای خود را به سامانه های مبتنی بر هوش مصنوعی بدهند.

لازم به ذکر است، تاکنون شرکت های بزرگ فعال در زمینه فناوری اطلاعات از جمله گوگل و مایکروسافت نیز دست به تعلیق گسترده نیروی انسانی خود زده و قرار است به تدریج، بخش قابل توجهی از این نیروها را با سامانه های هوش مصنوعی جایگزین نمایند.

به عنوان مثال، شرکت مایکروسافت از نوامبر سال گذشته میلادی، اقدام به راه اندازی یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی به نام ChatGPT نموده که از آن برای سرویس دهی به مشتریان خود استفاده می کند.

کد خبر: ۲۱۸٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha