۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
استارت صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر با سرمایه ۲ هزار میلیاردی| آغاز عملیات اجرایی پروژه ها از خرداد
معاون رییس جمهور به بازار خبر داد

استارت صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر با سرمایه ۲ هزار میلیاردی| آغاز عملیات اجرایی پروژه ها از خرداد

دهقانی معاون رییس جمهور از تاسیس صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در حوزه پتروشیمی در هفته جاری و ابلاغ آن به بورس خبر داد و گفت: سرمایه این صندوق ۲ هزار میلیارد است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: خام فروشی و تولید محصولات با ارزش افزوده پایین از مهم ترین دغدغه های صنعت پتروشیمی است. دغدغه ای که روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری امیدوار است که با حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان و ایجاد زنجیره ارزش رفع شود.

او در گفتگو با بازار از اقدام جدیدی برای ایجاد زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی پرده برداشته و می گوید: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سال گذشته توافقی را با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس داشته که بر اساس آن قرار شده که صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر برای سرمایه گذاری در پروژه های فناورانه جدید در حوزه پتروشیمی داشته باشیم.

صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در حوزه پتروشیمی با اعتبار ۲ هزار میلیاردی در هفته جاری تاسیس و به بورس ابلاغ شد. ۱۴۰۰ میلیارد از این اعتبار از محل اعتبارات مالیاتی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و ۶۰۰ هزار میلیارد آن هم توسط معاونت علمی و فناوری تامین خواهد شد

معاون رییس جمهور ادامه داد: این صندوق هفته جاری با ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی کار خود را شروع کرده و تاسیس شده است.

او همچنین درباره چگونگی تامین اعتبار مالی صندوق نیز گفت: از اعتبار ۲ هزار میلیاردی صندوق ۱۴۰۰ میلیارد آن توسط هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از محل اعتبارات مالیاتی و ۶۰۰ هزار میلیارد آن هم توسط معاونت علمی و فناوری تامین شده است.

به گفته دهقانی فیروزآبادی، ۱۰ الی ۱۵ ابرپروژه بزرگ در حوزه پتروشیمی در حال تعریف است که زنجیره ای از شرکت های دانش بنیان را درگیر خواهد کرد. امیدواریم که شاهد ارزش آفرینی های زیادی در حوزه پتروشیمی با شروع به کار این صندوق باشیم.

او ادامه داد: تفاهم نامه ایجاد این صندوق در سال ۱۴۰۱ منعقد و موضوعات آن هم مشخص شد. در این هفته هم مراحل نهایی تاسیس آن به اتمام رسیده برای اجرا به بورس هم ابلاغ شده است. پیش بینی ما این است که از خرداد امسال هم اجرای پروژه ها در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: ۲۱۸٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha