۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
استفاده از دیپلماسی اقتصادی در جهت ارزآوری گیاهان دارویی

استفاده از دیپلماسی اقتصادی در جهت ارزآوری گیاهان دارویی

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت با نگاه سنتی و استانداردهای سنتی به تولید و کشاورزی نمی‌توان به بازارهای جهانی ورود پیدا کرد.

به گزارش بازار، محمد خالدی مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارتخات جهاد کشاورزی در نشست هم‌اندیشی تحول زنجیره ارزش گل محمدی گقت: بانک مرکزی رویکردهای جدیدی را در بحث تامین مالی در حوزه‌های مختلف تولید دنبال می‌کند و ما نیز این رویکرد را در تامین مالی کشاورزی قراردادی پیگیری می‌کنیم.

محمد خالدی با تاکید بر این که باید نگاه تجاری به کشاورزی داشت افزود: در کشاورزی قراردادی اصرار ما این است که منابع مالی به سمت شرکت‌های توانمند پشتیبان یا مجریان که با تولیدکنندگان در ارتباط هستند، سوق پیدا کند.

خالدی گفت: سال‌ها تولید را جدا می‌دیدیم و تسهیلات به تولیدکنندگان، فرآوری کنندگان و تامین کنندگان نهاده‌ها پرداخت می‌شد، اما آنها با هم‌افزایی نداشتند.

وی افزود در تامین مالی جدید، پول و تسهیلات به تک‌تک حلقه‌ها در یک زنجیره ارزش به طور مجزا پرداخت نمی‌شود، این رویکرد در بانک مرکزی کنار گذاشته شده و ما نیز این رویکرد را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اذعان داشت: تامین مالی در رویکرد جدید به شکلی صورت می گیرد که ارتباط میان حلقه‌ای زنجیره ایجاد شود تا منجر به هم‌افزایی و همگرایی شود.

وی به رونمایی از تامین مالی کشت قراردادی در بانک مرکزی در پنج ماه پیش اشاره کرد و گفت : بانک مرکزی به طور رسمی به تمام بانک‌های کشور ابلاغ کرده که ۲۰ درصد منابع مالی خود را به سمت تامین مالی کشاورزی قراردادی ببرد.

خالدی افزود: پرداخت‌ها باید با هدایت شرکت‌های توانمند پشتیبان یا مجریان اتفاق بیفتد و ما زنحیره‌های عرضه در استان‌ها را نیز مشخص کرده‌ایم.

وی در همین حال صدور گواهینامه مجریان و پشتیبان کشاورزی قراردادی به کلیه متقاضیان در زیربخش‌های مختلف را از اقدامات مهم در حوزه تامین مالی برشمرد.

این مسوول افزود: امکانات ثبت‌نام اینترنتی شرکت‌های پشتیبان برای استفاده از حمایت‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

کد خبر: ۲۱۸٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha