۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
تسهیلات ۳۵۰ میلیونی مسکن پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست
فرماندار آزادشهر:

تسهیلات ۳۵۰ میلیونی مسکن پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست

گرگان- کریمی، فرماندار آزادشهر گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن در سال گذشته، وام ۳۵۰ میلیونی دیگر پاسخگوی نیاز متقضایان برای خرید مسکن نیست و باید افزایش یابد.

سیدجواد کریمی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمان، تسهیلات بانکی ۳۰۰ میلیونی پاسخگو نیاز متقضایان برای خرید مسکن نیست.

فرماندار آزادشهر با بیان اینکه مبلغ وام حداقل باید از ۳۵۰ به ۵۰۰ میلیون افزایش یابد، افزود: موضوع بعدی نرخ بالای بهره بانکی تسهیلات مسکن است که به ۲۳ درصد رسیده؛ این اصلا به دهک های کم درآمد امکان پرداخت نمی دهد.

وی ادامه داد: هرچند که افزایش بهره تسهیلات بانکی سال گذشته اعلام شده اما برای متقاضاینی که در سال۱۴۰۰ هم ثبت نام کردند تسیلات بانکی آنها ۲۳ درصد محاسبه خواهد شد که این درست نیست.

به گفته او، به دلیل گرانی و کاهش توان مالی مردم، رداخت اقساط هفت میلیونی بسیار سخت و حتی غیرممکن است بنابرین دولت باید چاره ای برای این مساله بیاندیشد.

وی درخاتمه به اخذ مبلغ ۱۲ میلیون تومان بنیاد مسکن بابت خدمات مدیریت بر داد و گفت: اگه این مبلغ اجرایی شود هم باز هزینه های مسکن ملی را افزایش خواهد داد.

کد خبر: ۲۱۸٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha