۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
کاهش ۳۳ درصدی میزان «فلرینگ» در پالایشگاه گاز ایلام
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام خبر داد؛

کاهش ۳۳ درصدی میزان «فلرینگ» در پالایشگاه گاز ایلام

ایلام- مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از کاهش ۳۳ درصدی میزان «فلرینگ» پالایشگاه گاز ایلام در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پالایشگاه گاز، روح الله نوریان با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان گازهای گلخانه ای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش یافته است، افزود: در تعمیرات اساسی سال گذشته عملیات تخلیه و شارژ کاتالیست های واحد های بازیافت گوگرد طبق برنامه عملیاتی انجام شد که علاوه بر افزایش راندمان کاری، باعث کاهش انتشار اکسیدهای گوگرد به محیط شده است.

وی از افتتاح و بهره برداری پروژه بازچرخانی آب خروجی از تصفیه‌خانه پساب این پالایشگاه در طول سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با افتتاح این پروژه ۴۰۰ هزار لیتر آب از خروجی پساب پالایشگاه برای مصارف فضای سبز و شبکه آب آتش‌نشانی و مصارف فرآیندی بازچرخانی و از برداشت همین مقدار آب از منابع زیر زمینی جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: در راستای مقابله با تنش‌های کم‌آبی و با هدف کاهش مصرف آب از منابع آبی موجود، پروژه بازچرخانی پساب پالایشگاه گاز در مدت کوتاه ۵ ماه به بهره‌برداری رسید؛ این پروژه دارای ظرفیت اسمی ۶۰۰ هزار لیتر در روز است و مصرف آب پالایشگاه در فصل‌های گرم و سرد سال به‌طور میانگین از روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب متغیر است.

نوریان اظهار داشت: محدودیت منابع آب و افزایش تقاضا سبب شده که امروزه بسیاری از نقاط جهان از جمله ایران با مشکل تنش و یا بحران کم‌آبی روبه‌رو شوند که برای کاهش مصارف آب و الگوی مدیریت مصرف آب و حفظ و صیانت محیط زیست، همچنین به‌منظور عمل به مسئولیت‌های اجتماعی با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود منابع آب، پالایشگاه گاز ایلام پروژه بازچرخانی آب پساب را اجرا کرده است.

کد خبر: ۲۱۸٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha