۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
بررسی راه‌های افزایش حجم تجارت دوجانبه ایران و پاکستان

بررسی راه‌های افزایش حجم تجارت دوجانبه ایران و پاکستان

ایران و پاکستان راه‌های افزایش حجم تجارت دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش بازار، در دیداری مشترک، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و وزیر دارایی این کشور بر لزوم برداشتن گام‌های موثرتر برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و کمک به افزایش مراودات تجاری تاکید کردند.

اسحاق دار گفت که پاکستان اهمیت بالایی به روابط خود با کشور دوست و برادر ایران قائل است. وی با قدردانی از تلاش‌های سفیر ایران در طول ماموریت دیپلماتیک خود در پاکستان در راستای تقویت و تحکیم روابط برادرانه میان دو کشور همسایه اقدامات صورت گرفته به ویژه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی را مورد ستایش قرار داد.

وزیر دارایی پاکستان با تاکید بر چشم‌انداز اقتصاد این کشور ابراز اطمینان کرد که با وجود چالش‌های اقتصادی، پاکستان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد.

سید محمدعلی حسینی، سفیر ایران نیز با قدردانی از همکاری و حمایت‌های دولت پاکستان برای توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف، اظهار داشت که ظرفیت‌های بالقوه ایران و پاکستان عامل اصلی برای گسترش همکاری‌های مشترک است.

حسینی افزود که حجم تجارت دوجانبه ایران و پاکستان هم اکنون به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده، اما این وضعیت با روابط خوب سیاسی و مردمی دو همسایه همخوانی ندارد و می‌بایست تلاش‌های بیشتری برای حمایت از جامعه تجار دو کشور انجام شود.

کد خبر: ۲۱۸٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha