۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
پشم سنگ، بهترین عایق حرارتی و صوتی

پشم سنگ، بهترین عایق حرارتی و صوتی

یکی از بهترین عایق های صوتی و حرارتی موجود در بازار که امروزه در ساختمان سازی از آن استفاده می شود، پشم سنگ است.

به گزارش بازار، یکی از بهترین عایق های صوتی و حرارتی موجود در بازار که امروزه در ساختمان سازی از آن استفاده می شود، پشم سنگ است.ماده اولیه تشکیل دهنده عایق پشم سنگ، ماده ای به نام بازالت است که از گروه سنگ های آذرین بوده و بازمانده فعالیت های آتشفشانی است.

روند تولید پشم سنگ به این صورت است که بازالت را در دمای ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد ذوب کرده و با استفاده از روش های تخصصی آن را به الیافی بسیار ریز تبدیل می کند. تحمل دما بالا و ضریب انتقال پایین پشم سنگ باعث شده تا نقش زیادی در کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش هزینه ها داشته باشد؛ این امر موجب تولید کمتر آلاینده ها و حفاظت از محیط زیست می شود.

در واقع، پشم سنگ بی ضررترین عایق حرارتی و صوتی است که قدرت عایقی صوتی آن ۳۳ برابر دیوار بتنی و ۲۲ برابر دیوار آجری است. امروزه با توجه به نحوه تولید و نیاز مشتری، پشم سنگ ها در انواع مختلفی تولید می شوند. از جمله انواع پشم سنگ شامل موارد زیر است:

  • پشم سنگ فله ای

  • پشم سنگ لحافی (پشم سنگ رولی)

  • پشم سنگ پتویی (پشم سنگ توری دار)

  • پشم سنگ تخته ای (پشم سنگ پانلی)

  • پشم سنگ لوله ای

انواع پشم سنگ ها، ویژگی های مختلف و بسیاری دارند که نقطه مشترک آنها شامل نصب ساده، قدرت جذب بالا صدا و جلوگیری از ورود گرما و سرما و غیره، اشاره کرد. از انواع پشم سنگ در صنایع مختلفی استفاده می شود، به این صورت که ۴۴ درصد عایق های به کار رفته در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی را این عایق تشکیل می دهند.

خرید انواع پشم سنگ با دانسیته بالا

خرید پشم سنگ با دانسیته بالا

برای خرید پشم سنگ با دانسیته بالا لازم است قبل از هرچیزی از روش تولید آن آگاه شوید. روش تولید پشم سنگ با دانسیته بالا به این صورت است که ابتدا سنگ بازالت در کوره ذوب شده و بعد از استخراج با کمک دهنده های قوی وارد دستگاه های الیاف ساز می شوند. در انتها دستگاه های الیاف ساز، الیاف های پشم سنگ را که دارای چسبندگی هستند، قالب گیری می کنند.

خرید پشم سنگ با دانسیته بالا کاربردهای زیادی دارد که از جمله مهمترین آنها می شود به استفاده در دیواره های ساختمان مسکونی، استودیوهای صدابرداری، سینماها، سالن های کنفرانس، تئاترها، درب های ضدسرقت، کشاورزی و کاشت گیاهان اشاره کرد.

یکی از مهمترین مزیت های رقابتی پشم سنگ های با دانسیته بالا، کیفیت مرغوب و قیمت بسیار مناسب آن است. از جمله دیگر مزایای خرید پشم سنگ با دانسیته بالا می توان به سازگاری با محیط زیست، بهداشت و ایمنی بالا، قابلیت رسانایی حرارتی، دفع آب و ویژگی های آکوستیکی آن اشاره کرد.

پشم سنگ لوله ای، بهترین عایق حرارتی

یکی از انواع پشم سنگ که فروش بسیار بالایی در بازار دارد، پشم سنگ لوله ای است. از پشم سنگ لوله ای ضخامت بالا، به عنوان بهترین عایق حرارتی یاد می شود.

قیمت پشم سنگ لوله ای بر اساس دو فاکتور روکش و الیاف آن تعیین می شود و عموماً نوسان زیادی نداشته و در طول یکسال ثابت می ماند. از طرفی قیمت پشم سنگ با توجه به روکشی که برای آن استفاده می شود بسته به این که فویلدار باشد یا کاغذی می تواند متغیر باشد. در واقع عامل اصلی در تغییر و نوسان قیمت پشم سنگ لوله ای جنس روکش های آن است.

ضخامت پشم سنگ لوله ای که معمولا بین ۳ تا ۱۰ سانتی متر است و مرغوبیت مواد اولیه ساخت، از جمله دیگر مواردی است که بر روی قیمت این عایق حرارتی تاثیرگذار است.

قیمت پشم سنگ لوله ای

جمع بندی

آنچه در این مقاله خواندید به این صورت است که:

  • پشم سنگ از انواع مختلفی مثل پشم سنگ لحافی، لوله ای، تخته ای و... تشکیل می شود.

  • خرید پشم سنگ با دانسیته بالا از مزایای زیادی برخوردار است که از جمله آن ها می توان به سازگاری با محیط زیست، عایق حرارتی قدرتمند، بهداشت مناسب، امنیت بالا، دفع آب، ویژگی آکوستیکی آن و غیره، اشاره کرد.

  • پشم سنگ لوله ای یکی از بهترین عایق های حرارتی بازار است و قیمت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به روکش، الیاف به کار رفته، نحوه و مواد تولید و ضخامت آن اشاره کرد.

در پایان پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید و استعلام قیمت انواع پشم سنگ را داشتید، به فروشگاه عایق شاپ مراجعه کنید. تمامی محصولات پشم سنگ عایق دارای تایید وزارت تحقیقات مسکن و شهرسازی بوده و این امر موجب می شود که مشتریان از کیفیت بالای عایق های حرارتی و صوتی اطمینان خاطر داشته باشند. لازم به ذکر است با مراجعه به این وب سایت، می توانید با انواع پشم سنگ آشنا شده و با توجه به نیاز خود، اقدام به خریداری این عایق حرارتی - صوتی کنید.

کد خبر: ۲۱۸٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهنام IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      0 0
      والبته خطرناک ترین عامل ابتلا به فیبروز و نهایتا سرطان ریه. لطفا بخاطر پول جان مردم را بازیچه نکنید.