۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
ظرفیت خوزستان برای تبدیل به پایانه صادرات صنایع دستی
معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی کشور در ایذه:

ظرفیت خوزستان برای تبدیل به پایانه صادرات صنایع دستی

ایذه- معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: با توجه به اینکه خوزستان یک مرز مشترک دارد می‌تواند به عنوان پایانه‌ای برای صادرات باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، مریم جلالی ظهر جمعه که به همراه رئیس ‌جمهوری به استان خوزستان سفر کرده است در بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی ایذه اظهار کرد: براساس مصوبه رئیس جمهور مسئولان ذی ‌ربط موظف شده‌اند بازارچه‌های صنایع‌دستی را راه‌اندازی کنند که خوشبختانه این موضوع به فروش بیشتر صنایع‌دستی کمک می‌کند.

وی افزود: این فرآیند به صادرات صنایع‌ دستی در بازارهای جهانی کمک می‌کند و باتوجه به اینکه خوزستان یک مرز مشترک دارد می‌تواند به عنوان پایانه‌ای برای صادرات باشد.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی کشور توضیح داد: در حوزه میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید کلیشه‌های رایج و سازمان‌دهی‌ شده را بشکنیم چرا که همه‌ اهالی ایذه کارمندان میراث‌فرهنگی، راهنمایان گردشگری و هنرمندان صنایع‌ دستی هستند، بنابراین رویکرد خانواده محور در بحث سامان‌دهی باید مورد توجه قرار بگیرد.

جلالی ادامه داد: صنایع ‌دستی هر منطقه‌ نماد فرهنگ، دانش و هوش مردم آن منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: ایذه به دلیل پیشینه و قدرت تاریخی‌ که دارد این نگاه زیباشناسانه را به دست‌های هنرمندان داده است که بتواند نقش‌های گوناگونی در گلیم تصویر کند.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی کشور بیان کرد: موظف هستیم این سلیقه و هوش را به بازارهای جهانی معرفی کنیم.

جلالی اظهار کرد: تولید صنایع ‌دستی را باید به فروشنده متصل کنیم به ‌طوری ‌که فروشنده بتواند با مطالعات لازم بازار کار فروش را انجام دهد نه این‌که هنرمندان خودشان فروشندگی کنند.

کد خبر: ۲۱۷٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha