۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
افزایش ۴۱ درصدی تولیدات سایپا بدون کسری قطعات
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام کرد

افزایش ۴۱ درصدی تولیدات سایپا بدون کسری قطعات

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: گروه خودروسازی سایپا در فروردین امسال ­رشد ۴۱ درصدی تولید خودرو بدون­ کسری قطعات محقق کرده ­و همه­ خودروها تجاری شده است.

به گزارش بازار، عبدالله توکلی لاهیجانی در بازدید از اداره تحویل خودرو سایپا افزود: گروه خودروسازی سایپا فروردین ماه سال گذشته، ۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده بود که اکنون این عدد به حدود ۳۰ هزار دستگاه خودرو رسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تولید خودرو در کشور ۳۹ درصد افزایش پیدا کرده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد، اضافه کرد: عرضه خودرو در گروه خودروسازی سایپا در مقایسه باسال‌های گذشته بسیار بهبود پیدا کرده است و به طور قطع این رویه تاثیر مثبتی بر بازار خودرو خواهد گذاشت و از رشد قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

توکلی لاهیجانی افزود: گروه سایپا از سال گذشته به نحو مطلوبی در حوزه طراحی و توسعه خودرو ورود کرده و حاصل این تلاش‌ها معرفی محصولات بومی به بازار است، از اینرو در سال جاری شاهد تنوع محصولات در بازار خواهیم بود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز با اشاره به افزایش تولیدات فروردین ماه این مجموعه گفت: با سیاست گذاری و ریل گذاری درست و دقیق وزارت صمت، تولیدات سایپا در حال افزایش است و پیش بینی می‌شود اردیبهشت، تولیدات گروه سایپا بیش از فروردینافزایش پیدا کند.

محمدعلی تیموری، با تاکید بر اینکه تحویل محصولات سایپا در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۵ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۴۰۱ در مقایسه بامدت مشابه سال ۱۴۰۰، بیش از ۳۵ درصد رشد داشته و این امر در سال جاری نیز بیش از روند گذشته رشد خواهد داشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: امروز ۹ هزار پلاک صادر شد و در مدت یک الی دو روز آینده، همه پلاک‌ها نصب و خودروها به مشتریان تحویل خواهد شد. پیش بینی می‌کنیم تا آخر هفته تعداد پلاک‌ها به ۲۵ هزار عدد برسد که این سرعت در روند تحویل خودروها با هدف تنظیم بازار در چند سال اخیر در گروه سایپا بی سابقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در عرضه خودرو وزارت صمت و تمام سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان ملی استاندارد همکاری دارند، گفت: هر روز حدود ۱۰ هزار خودرو پلاک و آماده تحویل به شهرستان‌ها می‌شود، اما به جهت چالش در جابجایی (کمبود در خودروهای سنگین حمل) امکان حمل نداریم، لذا از مشتریان تقاضا داریم برای تحویل حضوری خودرو خود اقدام کنند؛ در صورتی که مشتریان تحویل حضوری را بپذیرند، سایپا خودروها را به مدت دو هفته بیمه بدنه و هزینه حمل را نیز به آن‌ها پرداخت خواهد کرد.

کد خبر: ۲۱۷٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha