۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
گازرسانی به ۱۴۶ واحد صنعتی در ایلام
مدیرعامل شرکت گاز ایلام خبر داد

گازرسانی به ۱۴۶ واحد صنعتی در ایلام

ایلام - شمس اللهی، مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۱۴۶ واحد صنعتی در ایلام توسط شرکت گاز این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت گاز ایلام، عباس شمس اللهی اظهار کرد: سال ۹۸ در حوزه گازرسانی به صنایع سال رکورد جدیدی در استان ثبت شده است.

وی از گازدار شدن ۱۴۶ واحد صنعتی، نصب ۱۳ ایستگاه میترینگ، ۶۱ کیلومتر اجرای خط تغذیه و شبکه برای صنایع به عنوان عملکرد گازرسانی به صنایع  خبر داد و گفت: برنامه ریزی لازم برای گازدار کردن ۱۵۰ واحد صنعتی دیگر در سال ۹۹ انجام شده است.

مدیر عامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی استان ایلام که مجهز به سیستم گازکشی نیستند تا پایان امسال فرصت دارند از معافیت هزینه گازکشی برخوردار شوند، افزود: معافیت هزینه گازرسانی به واحدهای صنعتی و اقتصادی و تولیدی از ۲۴۰ میلیون تومان به ۴۸ هزار دلار به نرخ سامانه نیما افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: میانگین مصرف گاز مصرفی در صنایع استان در سال ۹۸ برابر ۲۲۱ میلیون متر مکعب بوده است که برابر جایگزینی ۲۲۷ میلیون لیتر گازوئیل مصرفی در صنایع شده است. 

شمس اللهی بیان کرد: شهرک صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی مهران، کارخانه سیمان ایلام و پتروشیمی ایلام از عمده ترین صنایع اقتصادی استان هستند که از گاز طبیعی به عنوان سوخت استفاده می کنند و از کل صنایع گازدار شده، تعداد ۴۸ واحد صنعتی مشمول گازرسانی از طریق مصوبه شورای اقتصاد بوده اند.

کد خبر: ۲۱٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha