۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
خروج ۶۸ میلیون دلار سرمایه از بانک «کردیت سوئیس» طی سه ماه!
با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام شد؛

خروج ۶۸ میلیون دلار سرمایه از بانک «کردیت سوئیس» طی سه ماه!

در ادامه بحران بانکی شکل گرفته در آمریکا و اروپا، بانک «کردیت سوئیس» با انتشار گزارشی اعلام کرد که بیش از ۶۸ میلیون دلار از سپرده های خود را طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی از دست داده است.

به گزارش بازار؛ در ادامه بحران بانکی شکل گرفته در آمریکا و اروپا، بانک «کردیت سوئیس» با انتشار گزارشی اعلام کرد که بیش از ۶۸ میلیون دلار از سپرده های خود را طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی از دست داده است.

بر اساس این گزارش، کردیت سوئیس که نخستین بانک بحران زده در منطقه یورو محسوب می شود، اعلام کرد که بحران به وجود آمده برای هلدینگ بانکی UBS سوئیس به عنوان هلدینگ مادر کردیت سوئیس، منجر به بیرون کشیده شدن بخش قابل توجهی از سپرده های نزد این بانک شده است.

به گفته کردیت سوئیس، بخش عمده این دارایی ها متعلق به سپرده گذاران ثروتمند در مناطق مختلف اروپا بوده است که با از دست دادن اعتماد خود به بانک مذکور، اقدام به برداشت سپرده ها کرده اند.

کردیت سوئیس با اینحال اعلام کرده است که علیرغم کند شدن شتاب برداشت سپرده های بانکی، همچنان از بازگشت سپرده های بیرون کشیده شده خبری نیست.

لازم به ذکر است، سهام بانک کردیت سوئیس و هلدینگ UBS طی روزهای گذشته با افزایش ارزش مواجه شده است؛ اما هنوز فاصله معناداری با روزهای اوج خود دارد.

لازم به ذکر است، صندوق بین المللی پول نیز در گزارش اخیر خود اعلام کرد که بحران بانکی شکل گرفته در اروپا و آمریکا منجر به کاهش رشد اقتصادی در سطح جهانی خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۷٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha