۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
تعطیلی ۲۰ هزار موقعیت شغلی در سیتی بانک آمریکا| ضرر ۱.۸ میلیارد دلاری طی یک سال!
با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام شد

تعطیلی ۲۰ هزار موقعیت شغلی در سیتی بانک آمریکا| ضرر ۱.۸ میلیارد دلاری طی یک سال!

هلیدنگ بزرگ بانکی «سیتی» آمریکا از تصمیم خود برای تعلیق ۲۰ هزار موقعیت شغلی فعال در بانک های زیر مجموعه خود طی دو سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ هلیدنگ بزرگ بانکی «سیتی» آمریکا از تصمیم خود برای تعلیق ۲۰ هزار موقعیت شغلی فعال در بانک های زیر مجموعه خود طی دو سال آینده خبر داد.

سیتی بانک با انتشار بیانیه ای رسمی، دلیل این اقدام خود را ضرر ۱.۸ میلیارد دلاری خود طی یک سال گذشته عنوان کرده است. با اینحال، ارزش سهام سیتی بانک در بورس آمریکا با یک درصد افزایش طی شبانه روز گذشته مواجه شده است.

«جین فریزر» مدیرعامل سیتی بانک در خصوص ضرر سنگین مجموعه تحت مدیریت خود گفت: متاسفانه، سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ وضعیت بسیار نا امید کننده ای برای ما به وجود آمد که همچنان ادامه دارد. وی همچنین تاکید کرد که سال ۲۰۲۴ برای سیتی بانک، سالی به مراتب سخت تر خواهد بود و در همین راستا، این بانک بزرگ آمریکایی تصمیم به کوچک سازی سیستم بروکراتیک و بدنه کارکنان خود گرفته است.

سیتی بانک در حال حاضر بیش از ۲۳۹ هزار کارمند در سراسر جهان دارد که با احتساب کاهش ۲۰ هزار نفری این تعداد کارمند، قرار است دستکم ۸ درصد از موقعیت های شغلی خود را تعلیق نماید.

لازم به ذکر است؛ سیتی بانک از جمله هلدینگ های بزرگ بانکی آمریکا بود که در جریان ورشکستگی بانک های آمریکا طی سال ۲۰۲۳، ضرر بسیار سنگینی متحمل شده و تا آستانه ورشکستگی پیش رفت.

کد خبر: ۲۶۷٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha