۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
افزایش سطح اعتماد سرمایه‌گذاران شرط مهم بازگرداندن ثبات به اقتصاد
رئیس اتاق بازرگانی ایران و آذربایجان عنوان کرد؛

افزایش سطح اعتماد سرمایه‌گذاران شرط مهم بازگرداندن ثبات به اقتصاد

اردبیل - پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آذربایجان گفت: اتخاذ سیاست‌های لازم برای بازگرداندن ثبات به اقتصاد ایران مستلزم افزایش سطح اعتماد سرمایه‌گذاران است.

حسین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: نگاه‌های مختلف به روند تولید در سال‌های اخیر سبب شده تا بخش خصوصی به این امر منتقد شده و توجه به رونق تولید فکری برای ایجاد ثبات در سیاست‌ها و کنار گذاشتن تصمیمات غلط مقدمات رشد تولید را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه زمینه تولید هموار اولویت مهم و اساسی است بیان کرد: اهمیت به فضای کلی اقتصاد با اعتماد به سرمایه‌گذاران زمانی نمود خود را نشان می‌دهد که ثبات نسبی در مسیر حرکت اقتصاد احساس شود و در این زمینه موضوعی که بارها مورد انتقاد قرار گرفته پیش‌بینی پذیر بودن آینده اقتصادی از سوی فعالان اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آذربایجان گفت: یکی از اولویت‌های اساسی برای حل معضلات اقتصادی گشودن شاه کلیدهایی است که قفل‌های بسته را به روی درهای اقتصادی بگشایند و در این ارتباط نباید از هیچ تلاشی دریغ شود چرا که توجه به تحقق شعار سال از ملزومات مهم و اساسی است.

پیرموذن تصریح کرد: اتخاذ سیاست‌های لازم برای بازگرداندن ثبات به اقتصاد ایران مستلزم افزایش سطح اعتماد سرمایه‌گذاران است که به همین منظور با ثبات و اعتمادآفرینی به دنبال برقراری روابط اقتصادی و تجاری با سایر کشورها هستیم تا بتوانیم با افزایش سطح اعتماد سرمایه‌گذاران به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

وی اظهار کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری و تلاش برای ایجاد بازارهایی برای تولید انواع محصولات اقتصادی با هدف گشایش‌های اقتصادی اولویت اساسی است و در این زمینه به دنبال این مهم هستیم تا قطار اقتصاد را فعالانه به حرکت درآورده و حرکت تندی را ایجاد کنیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان افزود: رشد تولید و تجارت در کنار هم سبب تندتر شدن حرکت اقتصادی خواهد شد و به همین منظور برای بهبود وضعیت موجود درصدد هستیم تا از مولفه های مهم اقتصادی برای برنامه‌ریزی در راستای رونق تولیدات اثرات مثبتی را برای روی شاخص‌های مهم اقتصادی داشته باشیم.

پیرموذن گفت: برگرداندن آرامش نسبی به بازار برای افزایش سطح توان خرید مردم و نیز ارتقای تقاضا برای آنچه تولید به آن نیاز دارد نیازمند سیاستگذاری‌های اساسی و نجات اقتصادی کشور است که با بهره‌گیری از تمام امکانات و توانمندی‌ها عملی خواهد شد و در این مسیر بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی کمک رسان دولت خواهد بود تا بتوانیم با اتخاذ تصمیمات اساسی برای رونق تولید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

کد خبر: ۲۱۷٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha