۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
ضریب محرومیت ایلام با میزان بودجه اختصاص یافته همخوانی ندارد
نماینده مردم ایلام در مجلس:

ضریب محرومیت ایلام با میزان بودجه اختصاص یافته همخوانی ندارد

ایلام- بسطامی،نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: ضریب محرومیت ایلام با میزان بودجه اختصاص یافته همخوانی ندارد.

علی اکبر بسطامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نظام بودجه ریزی کشور مبتنی بر عدالت نیست و تقسیم بودجه بر اساس دو معیار مساحت و جمعیت اجحاف در حق استان‌های محرومی همچون ایلام است که ضریب محرومیت بالایی دارد.

وی گفت: سهم اندک مردم و جوانان استان ایلام از منافع حاصل از صنایع نفتی و گازی، با مواهب عظیم خدادادی موجود در استان در تناقض است.

بسطامی تصریح کرد: رایزنی‌ها و مکاتبات بسیار زیادی انجام گرفته تا شرایطی ایجاد شود که سهم جوانان استان ایلام از استخدام‌ها و تصدی مناصب مدیریتی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی منصفانه و عادلانه باشد.

نماینده مردم ایلام اضافه کرد: موضوع اختصاص ۱.۵ درصد فروش روزانه صنایع آلاینده به مناطقی که صنایع در آن مستقر هستند، بارها پیگیری شده و و چنانچه این امر محقق شود بسیاری از مشکلات زیرساختی و کمبود اعتبارات پروژه‌های عمرانی بزرگ در استان مرتفع خواهد شد.

وی گفت: مسئولان ارشد استان در خصوص مالیات‌ صنایع آلاینده‌ و اجرای مسئولیت‌های اجتماعی پای کار باشند.

بسطامی تصریح کرد: در خصوص دفتر نفت و گاز غرب، خواسته ما این است دفتر نفت و گاز ایلام، در محدوده جغرافیایی استان ایلام باشد، تا کسانی که در معرض صدمات ناشی از آلایندگی صنایع هستند، از منافع این مواهب خدادادی نیز بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۲۱۶٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha