۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
تدوین برنامه عملیاتی برای حل مشکلات بیمه‌ای کارفرمایان
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

تدوین برنامه عملیاتی برای حل مشکلات بیمه‌ای کارفرمایان

تبریز- مدیرکل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: تا پایان خرداد یک برنامه عملیاتی برای حل مشکلات بیمه‌ای کارفرمایان تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، یونس دباغ صادقی‌پور ظهر امروز پنج شنبه در نشست مشترک اعضای هیئت حل اختلاف اتاق بازرگانی تبریز با ریاست و ‌معاونین سازمان تامین اجتماعی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: مشکلات جامعه‌ی کارفرمایی دغدغه ما نیز هست و بزرگترین چالش من جلب اعتماد فعالان اقتصادی به سازمان تامین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش در این نشست اعضای هیئت حل اختلاف اتاق بازرگانی تبریز عمده مشکلات فی مابین کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی را مطرح کردند. از جمله‌ی این موارد می‌توان به عدم رعایت مقررات قانونی درخصوص بازرسی از کارگاه‌ها و دفاتر اشاره کرد که علی‌رغم عدم وجود صلاحیت قانونی به یک رویه جهت حسابرسی تبدیل شده و این منجر به صدور جرائم هنگفت و ناروا می‌شود و مانع بزرگی برای رونق تولید و اشتغال است. موضوع دیگری که در راس مطالبات کارفرمایان مطرح شد، عدم رعایت مقررات ماده 38 قانون اجتماعی (در خصوص قراردادهای مقاطعه‌کاری) است که منجر به صدور برگ تشخیص و خارج از مقررات قانونی به قراردادهای غیر مشمول می‌شود.

دباغ در پاسخ به این موارد گفت: این موارد، مشکلاتی هستند که در حوزه اختیارات استان قابل حل می‌باشند بنابراین می‌توان با یک برنامه‌ریزی درست و با تعامل و مشارکت نمایندگان اتاق بازرگانی آن‌ها را برطرف کرد.

وی در این جلسه از معاونان خود خواست تا با تدوین برنامه عملیاتی، نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص تبیین قوانین و مقررات هر چه سریع‌تر در راستای حل این معضلات اقدام کنند.

دباغ در پایان تاکید کرد: در جلسات بعدی باید خروجی ملموسی از این اقدامات بگیریم و در چارچوب قوانین و اختیارات خود این موارد را رفع کنیم.

کد خبر: ۲۱۶٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha