۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
سازوکار جدیدی برای قیمت فولاد و پتروشیمی در نظر گرفته شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سازوکار جدیدی برای قیمت فولاد و پتروشیمی در نظر گرفته شود

حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سود حاصل از تولید کالاهای پایه‌ای بسیار است و این سود نصیب عده‌ای محدود می‌شود.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا درباره قیمت کالاهای پایه‌ای، گفت: در حال حاضر علیرغم اینکه مواد اولیه موردنیاز تولید کالاهای پایه‌ای از داخل تامین می‌شود و با نرخ ریال به دست تولیدکنندگان می‌رسد اما محصول نهایی این زنجیره براساس دلار و قیمت‌های جهانی قیمت‌گذاری می‌شود این رویه موجب شده صنایع پایین دست مانند خودروسازان یا تولیدکنندگان لوازم خانگی با مشکلات بسیار روبه‌رو شوند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در تشریح مشکلات مذکور، افزود: در حال حاضر خودروسازان مواد اولیه موردنیاز خود مانند ورق فولاد، پتروشیمی و... را از بورس با نرخ‌های متفاوت خریداری می‌کنند که برای رفع این مشکل باید شرایطی فراهم شود که تولیدکنندگان پایین دست بتوانند نیاز خود به صورت سالانه و با نرخ‌های ثابتی که توسط دولت تعیین می‌شود، تامین کنند.

وی اضافه کرد: سود حاصل از تولید کالاهای پایه‌ای بسیار است و این سود نصیب عده‌ای محدود می‌شود؛ برای رفع این موضوع یا هزینه انرژی، دستمزد کارگران و مواد اولیه تولیدکنندگان کالاهای پایه‌ای به صورت جهانی محاسبه شود یا نحوه محاسبه قیمت کالاهای پایه‌ای اصلاح شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت باید برای ساماندهی این حوزه تصمیم‌گیری کند، تصریح کرد: چرا تولیدکنندگان کالاهای پایه‌ای که محصولات خود را دلاری به فروش می‌رسانند، حقوق مالکانه را با نرخ ریال پرداخت می‌کنند.

کد خبر: ۲۱۶٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      4 1
      باید 30 درصد درامد صرف ایجاد کارخانه های حدید شود که موحب اشتغال وافزایش صادرات میگردد ودر اینصورت تخفیفات داده شده حبران خواهد شد.درمورد خودرو باید کارخانه درامدزا باشد تادر پیشرفت واصلاح و نواوری قدم بردارد گناه سهامدارچیت که باید خسارت و زیان از جیب او برود .ما نیاز به تاسیس یک شرکت کاملا خصوصی خودرو سازی هستیم تا با بازار روز جهانی حرکت کنیم.میلیاردها دلار سالیانه هزینه بنزین میشود چون ما ماشین پایه گاز سوز نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مازیار IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      0 0
      اینو خدمت اقای دانیال زاده محدود تولید کننده ورق های فولادی در ایران بفرمایید که حقوق پرسنل متخصص کارخانه با سختی کار زیر ۸یا۹میلیون در سال ۱۴۰۱میباشد سوال اینجاست این حجم لوله بزرگ ورودی گاز کارخانه برای کوره آیا ثروت ملی و از حقوق اجتمایی من کارگر نیست بنظر من این شعارهای عضو کمسیون مجلس برای مردم نیست برای باج گرفتن از اون محدود تولید کنندهای انحصاریه برای اینکه باج رو باج باید گرفته بشه مردم و کارگرا کجا بودن شما به کارخانه دارها این اجازه دادید که کارگر نابود کنند با درامد های تیلیاردی
    • Didani IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      0 0
      تصور ایشون بدون آگاهی از سیستم فروش بورس هست .قیمت پایه پلی اولفین ها با قیمت معاملاتی در بورس گاهی تا ۱۰۰درصد تفاوت دارد ..