۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
فاز اجرایی «گذر گردشگری آبادان» پس از انتظار ۱۰ ساله| مطالبه فعالان گردشگری عملی شد
بازار گزارش می‌دهد؛

فاز اجرایی «گذر گردشگری آبادان» پس از انتظار ۱۰ ساله| مطالبه فعالان گردشگری عملی شد

آبادان- کلنگ احداث اولین گذر گردشگری آبادان در بلوار ساحلی این شهر به زمین زده شد.

محمود نواصر؛ بازار: یکی از مطالبات جدی فعالان گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر ایجاد گذر گردشگری در بلوار ساحلی بود که به اعتقاد دانش آموختگان، پژوهشگران، نخبگان و فعالان گردشگری این دو شهر، بلوار ساحلی یکی از نقاط مهم بود که به صورت مستمر این موضوع را پیشنهاد دادند.

پس از پیگیری‌های فراوان و برگزاری جلسات مستمر فعالان گردشگری، آئین کلنگزنی پروژه احداث «پارک خلیج فارس» با حضور نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند، ائمه جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان و مدیران شهری ظهر چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه در بلوار ساحلی آبادان برگزار شد.

گذر گردشگری در این پارک و به صورت ویژه طراحی شده است. این پارک با مساحتی بالغ بر ۲۰ هکتار و با اعتباری ۸۸۴ میلیارد ریالی احداث خواهد شد.

عملیات اجرایی این پروژه بر عهده قرارگاه جنوب غرب کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود که احداث آن ۱۸ماه‌ به‌ طول می‌انجامد.

این پارک، شامل فضای سبز، پیاده ‌راه، پارکینگ، مبلمان و غرفه‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود که در مجاورت اروندرود و در بلوار ساحلی اروند آبادان پس از اسکله صیادی، بنا نهاده می‌شود.

فاز اجرایی «گذر گردشگری آبادان» پس از انتظار ۱۰ ساله| مطالبه فعالان گردشگری عملی شد

حاکم شدن رویکرد توسعه توریسم

جبار موید راد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی مواردی که سبب توسعه صنعت توریسم در منطقه آزاد اروند می شود، ایجاد گذر گردشگری است.

وی افزود: ایجاد گذر گردشگری در منطقه آزاد اروند مطالبه ۱۰ ساله فعالان گردشگری این منطقه است که خوشبختانه با نگاه مثبت مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد اروند در حال رقم خوردن است و قرارگاه جنوب غرب کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که متخصص و دلسوز و همچنین با کارنامه‌ای درخشان است، عملیات اجرایی آن را بر عهده قرار خواهد گرفت.

فعالان گردشگری «گروه فلامینگوی اروند» موضوع پیشنهاد ایجاد گذر گردشگری را به همه مسئولان از جمله مدیرعاملان گذشته سازمان منطقه آزاد اروند، شهرداران، اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس و ... اعلام کرده بودند. در اولین نشست خبری «یاسین کاوه پور» شهردار آبادان نیز بر روی این موضوع تاکید شد ولی اکنون این پیشنهاد و مطالبه مقرر شده که اجرایی شود

این فعال گردشگری عنوان کرد: فعالان گردشگری «گروه فلامینگوی اروند» موضوع پیشنهاد ایجاد گذر گردشگری را به همه مسئولان از جمله مدیرعاملان گذشته سازمان منطقه آزاد اروند، شهرداران، اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس و ... اعلام کرده بودند. در اولین نشست خبری «یاسین کاوه پور» شهردار آبادان نیز بر روی این موضوع تاکید شد ولی اکنون این پیشنهاد و مطالبه مقرر شده که اجرایی شود.

مویدراد تاکید کرد: از همه مسئولانی که برای ایجاد گذر گردشگری تلاش کردند سپاسگزاریم و معتقدیم رویکرد فعلی سبب رونق صنعت توریسم و در واقع اشتغالزایی می‌شود.

فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌ عنوان مجری این طرح، اظهار کرد: همیشه در منطقه به دنبال رفع محرومیت بوده‌ایم و با توجه به بوم منطقه و نیاز به لایروبی نهرها، تاکنون مقدار قابل توجهی از انهار منطقه را لایروبی کرده‌ایم.

سردار خادم سیدالشهدا، افزود: فنس تولید شده در این قرارگاه را برای محافظت از زمین‌های زراعی، در اختیار کشاورزان قرار داده و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر لایروبی انهار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: منطقه آزاد اروند، فرصت‌های بسیار زیادی در حیطه کشاورزی، سرمایه‌گذاری و صنعت دارد که باید برای احیا و ارتقای آن، سرمایه‌گذار جذب شود.

فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به وجود دژ خاکی در کنار اروندرود، تصریح کرد: این قرارگاه ضمن تضمین و ایجاد اشتغال، امنیت دژ مرزی را نیز تامین خواهد کرد. همچنین از شاخص‌های عمرانی که در این منطقه ایجاد می‌شود نگهداری لازم صورت پذیرد.

فاز اجرایی «گذر گردشگری آبادان» پس از انتظار ۱۰ ساله| مطالبه فعالان گردشگری عملی شد

ضرورت ایجاد فرصت برای مشارکت جوانان

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه تجارت و صنعت با محوریت ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه باید به فعالیت خود تداوم بخشد.

سیدمحمد مولوی افزود: در شاخص‌های مختلف جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، امور زیر بنایی، میزان صادرات و واردات و همچنین سایر فعالیت‌ها چه جایگاهی دارد؟

جوانان مستعد زیادی در بخش‌های مختلف شهر آبادان کمک می‌کنند و یکی از این بخش‌ها گردشگری بوده که به عنوان فعال گردشگری حضور دارند

وی تاکید کرد: جوانان مستعد زیادی در بخش‌های مختلف شهر آبادان کمک می‌کنند و یکی از این بخش‌ها گردشگری بوده که به عنوان فعال گردشگری حضور دارند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند انتظار می‌رود فرصت را برای مشارکت و هم اندیشی جوانان از جمله فعالان گردشگری به وجود بیارود.

مولوی تصریح کرد: خط کشی‌هایی که در حال رخ دادن است، سبب رقم خوردن اتفاقات فعلی شهر می‌شود.

گردشگری احیا شد
دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این آئین اظهار کرد: بخشی از پروژه ساحل‌سازی اروند توسط شهرداری، بخش دیگر آن پالایشگاه آبادان و با این طرحی که از سوی منطقه آزاد اروند ارائه شده، موجب ازدیاد اشتغال و بهره‌مندی مردم از نعمات رودخانه خروشان اروندرود خواهد شد.

سیدمجتبی محفوظی برداشتن کامل دژ خاکی اروندرود که از دوران جنگ تحمیلی به‌ جا مانده را، گامی مؤثر در احیای بخش کشاورزی، گردشگری منطقه، اشتغال در بخش‌ روستایی و استفاده مردم اهل بوم برای امور صیادی و تجاری-تفریحی قلمداد کرد.

اجرایی شدن شاخص عمران و رفاه در منطقه آزاد اروند

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در این آئین اظهار کرد: در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند، این نهاد از محل درآمدهای خود، منابعی را پیرامون توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر تعیین کرده تا بر اساس آن، بتوان تحولی در زمینه ساختاری و زیرساختی منطقه ایجاد و شاخص رفاه شهروندان نیز مشمول ارتقا شود.

پارک خلیج فارس در امتداد اروند رود و در فضایی که ظرفیت گردشگری و سرمایه‌گذاری مناسبی دارد احداث و تقدیم مردم شریف منطقه آزاد اروند خواهد شد تا ضمن بهره جستن از این خدمت، جذب گردشگر از شهرها و استان‌های دیگر را نیز فراهم آورد

علی زارعی ضمن اشاره به کلنگ‌زنی پروژه احداث پل جدید خرمشهر با عنوان (پل شهدای اروند) در روزهای پایانی سال گذشته، گفت: پارک خلیج فارس در امتداد اروند رود و در فضایی که ظرفیت گردشگری و سرمایه‌گذاری مناسبی دارد احداث و تقدیم مردم شریف منطقه آزاد اروند خواهد شد تا ضمن بهره جستن از این خدمت، جذب گردشگر از شهرها و استان‌های دیگر را نیز فراهم آورد.

وی با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز منطقه به ‌واسطه افتتاح این پارک، توضیح داد: امیدواریم با تحقق پیش‌بینی‌های صورت پذیرفته در حیطه درآمدی سازمان منطقه آزاد اروند، سایر شاخص‌های مورد نیاز در راستای اعتلای شاخص عمران و رفاه منطقه نیز قابلیت اجرایی یابد.

گردشگری آبی یکی از شاخه‌های مهم گردشگری است که با حوزه اقتصاد آبی نیز مرتبط است.

به طور حتم اجرای طرح‌های گردشگری سبب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نانا IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      0 0
      اگر واقعا به فکر ابادان هستید آقای شهردار رو مجبور کنید که خیابان‌های ابادان رو آسفالت کنه جاده های شهر با جاده خاکی هیچ فرقی نمیکنه
    • نانا IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      0 0
      لازم نکرده ساحل رو ابادکنید بیاد داخل شهر یه چرخی بخورید متوجه خواهید شد
    • وطن یعنی ایران IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      0 0
      ابادان شهر مرزیست.همه چی داره پالایشگاه اداره بندر گمرک فرودگاهه و و و ..... اما زیبایی نداره تفریحی نداره این دو رو مد نظر قرلر دهید