۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
زمین مورد نیاز برای ۱۰ هزار مسکن ملی در مازندران تامین شده است
مدیرکل راه وشهرسازی مازندران:

زمین مورد نیاز برای ۱۰ هزار مسکن ملی در مازندران تامین شده است

ساری- دیوبسالار، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به این که ۲۹ هزار نفر برای مسکن ملی در استان واجد شرایط هستند، گفت: زمین مورد نیاز ۱۰ هزار واحد مسکن تهیه شده است.

علی دیوسالار در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که برای ساخت مسکن ملی ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ واحد سهمیه استان تعیین شده است، متقاضیان ثبت نام کننده برای طرح مسکن ملی را ۱۱۸ هزار نفر بیان کرد.

دیوسالار با بیان اینکه از این میزان ۲۹ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و از این تعداد برای ۱۰ هزار واحد زمین تخصیص داده شده است، توسعه شهرک های مسکونی در طرح مسکن ملی را از برنامه ها بیان کرد و گفت: یکی از راهکار برای توسعه و شتاب مسکن ملی، توسعه طرح خود مالکی است.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران افزود: همچنین اراضی که در شهرها و حاشیه وجود دارد باید برای بهسازی، تخریب و نوسازی شوند و می‌توان از آن برای توسعه طرح ملی مسکن بهره برد.

وی احیای بافت‌های فرسوده شهری را از دیگر طرح‌های پیش روی ذکر کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی مازندران در سال های گذشته ۴۶ پروژه در قالب احیای بافت‌های فرسوده را اجرا کرده است و در برخی از شهرها نیز محدوده‌های بازآفرینی مشخص شده است.

مدیرکل راه و شهرازی مازندران گفت: باید از ظرفیت بازآفرینی و احیای بافت‌های فرسوده برای توسعه طرح ملی مسکن در استان استفاده کنیم.

وی از تهیه بسته های تشویقی ۱۶ گانه توسط وزارت راه و شهرسازی و ابلاغ آن خبر داد و گفت: در این بسته تشویقی افزایش تراکم، طبقات و غیره مد نظر قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۱۶٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha