۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
۶۰ کیلومتر از جاده‌های ایلام آسفالت شد
مدیرکل راهداری ایلام:

۶۰ کیلومتر از جاده‌های ایلام آسفالت شد

ایلام- چشمه خاور، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: سال گذشته ۶۰ کیلومتر از جاده‌های استان آسفالت شده است.

سید زاهدین چشمه خاور در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در راه‌های اصلی و شریانی ۴۵ کیلومتر به صورت میکروسرفیسینگ و در محورهای روستایی ۱۵کیلومتر فوگ سیل انجام شده است.

وی با بیان اینکه روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ از روش های جدید ترمیم و نگهداری راه‌ها است اظهار داشت:این روش با هدف جوان سازی آسفالت ‌های قبلی ،آب بندی سطحی جاده ، بهبود اصطکاک سطح محور و افزایش عمر روسازی در جاده‌ها ی استان اجرائی شده است.

مدیرکل راهداری ایلام افزود: عمر این آسفالت ۴ تا ۵ سال بوده و استفاده از این نوع آسفالت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها تا یک پنجم لایه آسفالت خواهد شد.

چشمه خاور به دیگر مزایای این پروژه اشاره کرد و گفت: سرعت بالای اجرای این نوع روکش سبب می شود خطرات و مشکلات ناشی از عبور ترافیک و به خطر افتادن ایمنی استفاده کنندگان از راه به حداقل میزان خود کاهش یابد و به دلیل ضخامت کم آن پس از اجرا نیاز به ترمیم شانه ها و یا تعویض جداول حاشیه جاده نیست و پس از حدود یک ساعت بعد از اجرا قابلیت عبور ترافیک از روی آن وجود دارد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این اداره در این بازه زمانی گفت: با هدف ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده ای طی یکسال گذشته بیش از ۲۳ کیلومتر نیوجرسی در راه های مواصلاتی استان نصب شد.

کد خبر: ۲۱۶٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha