۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
دلایل ادامه رشد بازدهی نماد ثامید| شاخص گروه انبوه سازان از مقاومت عبور می کند؟
بازار گزارش می دهد؛

دلایل ادامه رشد بازدهی نماد ثامید| شاخص گروه انبوه سازان از مقاومت عبور می کند؟

در حالی که نماد ثامید در شش ماهه بیش از ۹۰ درصد بازدهی داشته در مقاومت شاخص انبوه سازی همچنان صف خرید است و این مسأله ناشی از چشم انداز سودسازی شرکت برای عرضه ۵۲ پروژه تکمیل شده است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت توسعه و عمران امید با نماد امید بعد از تقسیم سود نقدی ۱۹ تومانی به ازای هر سهم همچنان در صف خرید باقی مانده در حالی که این سهم در شش ماهه بیش از ۹۰ درصد بازدهی داشته و شاید یکی از دلایل آن این چشم انداز است که قصد دارد به برترین شرکت صنعت ساختمان در بورس اوراق بهادار در ۵ ساله تبدیل شود.

در همین راستا توسعه سرمایه‌گذاری، مشارکت و مدیریت پیمان و ساخت و ساز در املاک مستعد سرمایه گذاری کرده و در حوزه ارائه خدمات فنی و مهندسی و سرمایه‌گذاری در بازارهای منطقه‌ای را در دستور کار قرار داده است.

در حال حاضر شرکت توسعه و عمران امید ۵۲ پروژه تکمیل شده و در حال فروش و اخذ پایان کار در دست دارد که پیشرفت فیزیکی آن ۱۰۰درصد بوده است. همچنین ۳۳ پروژه‌ در حال اجرا با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۸درصد را در کارنامه عملکرد خود دارد

همچنین این شرکت برای واحدهای ساخته شده خود از برخی فناوری‌ها، مصالح و تجهیزات نوین برای ایمنی بیشتر در حوادث و استفاده کرده است.
در حال حاضر، شرکت ۵۲ پروژه تکمیل شده و در حال فروش و اخذ پایان کار در دست دارد که پیشرفت فیزیکی آن ۱۰۰درصد بوده است. همچنین ۳۳ پروژه‌ در حال اجرا با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۸درصد را در کارنامه عملکرد خود دارد و با توجه به اینکه در آمارهای مسکن نشان می‌دهد که در پاییز سال گذشته، قیمت‌های پیشنهادی مالکان برای مسکن در همه مناطق شهر تهران حدود ۴۳درصد نسبت به پاییز سال ۱۴۰۰ رشد داشته و در حومه تهران، قیمت ها رشدی ۷۱درصدی را نسبت به پاییز سال گذشته داشته اند پروژه های شرکت توسعه و عمران امید در حومه تهران سود خوبی ساخته اند.
همچنین پس از حومه تهران، بالاترین رشد قیمت در بین مناطق ۲۲ گانه مربوط به منطقه ۲۰ یعنی شهر ری است که با ۶۲درصد در رتبه دوم قرار دارد و مناطق ۹ و ۱۰ و ۲۱ نیز در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند که میزان قیمت‌های پیشنهادی آگهی‌ها در این مناطق بین ۵۰ تا ۵۵درصد نسبت به پاییز سال گذشته رشد داشته است.
از این رو این شرکت با تنظیم استراتژی افزایش ساخت و فروش در دوره‌های رونق و رکود بازار، به دلیل درصد تغییرات قیمتی مسکن بالاتر از تورم عمومی این شرکت سود خوبی ساخته است.

شرکت توسعه و عمران امید نه تنها موفق شده اهداف درآمدی بودجه سال مالی ۱۴۰۱ را محقق کند، بلکه برنامه‌های سه ماهه اول سال مالی ۱۴۰۲ را هم کاملا اجرایی کرده و همین مسأله چشم انداز سودسازی را برای سهامداران ترسیم کرده است

در حال حاضر ثامید با رصد و پایش مستمر نیاز بازار به منظور انتخاب کاربری‌های ساختمان‌های آتی الاحداث، رصد و پایش مستمر به منظور شناسایی استان‌ها و مناطق با پتانسیل جهت سرمایه‌گذاری، تطبیق روش‌ها و شرایط فروش با شرایط اقتصادی و در نهایت با بکارگیری روش‌ها و فرآیندهای منعطف و اقتضایی جهت تسهیل و ترغیب شرکا توانسته رضایت سهامداران عمده را جلب کند.
تحقیق کامل اهداف درآمدی بودجه سال مالی ۱۴۰۱، تحقق برنامه‌های سه ماهه اول سال مالی ۱۴۰۲، ارائه خدمات پس از فروش مطلوب به خریداران، انجام پروژه‌های راکد شرکت به منظور ایجاد شرایط سرمایه‌گذاری از طریق قراردادهای مشارکت دو مرحله‌ای و مطالعه بر روی استان‌های دارای پتانسیل چشم انداز سودسازی خوبی را برای سهامداران به وجود آورده است.

در حال حاضر بازار سرمایه حدود ۹۰ درصد رشد داشته و شاخص گروه ساختمانی بیشتر از این سطح رشد داشته و هم اکنون در محدوده مقاومتی قرار دارد و از آنجایی که نماد ثامید و ثبهساز نسبت به سایر نمادها رشد کمتری داشته اند با ادامه حرکت فرسایشی شاخص کل احتمالا شاهد ادامه رشد این دو گروه خواهیم بود.

کد خبر: ۲۱۶٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha