۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
اصفهان نیاز به امنیت سرمایه گذاری دارد| ریسک بالای تولید
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

اصفهان نیاز به امنیت سرمایه گذاری دارد| ریسک بالای تولید

اصفهان- ادیب؛ کارشناس اقتصادی گفت: تا زمانی که سرمایه گذار اطمینان حاصل نکند که از طریق تولید به سود رسیده و حاشیه امن دارد در این راه پا نمی گذارد و سرمایه‌ها به جای تولید به سمت بانکها هدایت می‌شود.

محمد ادیب در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به پتانسیل های موجود در تولید در اصفهان اظهار داشت: رشد تولید نیاز به رفع موانع دارد و رفع موانع یعنی اینکه سنگ‌ها را از پیش پای تولید کننده برداریم و سرمایه های سرگردان را به سمت چرخه تولید هدایت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اکنون مردم نقدینگی های سرگردانی مثل طلا و ارز را در دست دارند اما به این علت که نمای درستی از آینده و اقتصاد وجود ندارد بنابراین ترجیح می دهند که این سرمایه ها را در بانک ها دپو کنند و از این طریق سود ببرند، تصریح کرد: متاسفانه این اتفاقی است که چند سالی است افتاده و مردم کمتر به سمت سرمایه گذاری و تولید می روند.

رفع موانع دلسرد کننده و بخشودگی جرایم مالیاتی

این کارشناس اقتصادی راه حل این مساله را برنامه ریزی از سوی یک تیم اقتصادی از سوی دولت دانست و تصریح کرد: رفع موانع دلسرد کننده و دست و پاگیر و بخشودگی جرایم مالیاتی تولید کنندگان و همچنین نگاه حمایتی به تولید باعث می شود که سرمایه های سرگردان به سمت تولید سوق یابد.

ادیب تاکید کرد: اگر سرمایه گذار اطمینان حاصل نکند که از طریق تولید می تواند به سود رسیده و امنیت لازم را پیدا کند بدون اینکه انگیزه ای داشته باشد در این راه پا نخواهد گذاشت.

وی ادامه داد: باید با ایجاد ثبات اقتصادی ریسک سرمایه گذاری را به حداقل برسانیم تا شاهد تحول در تولید باشیم.

نیازمند سیاست های راهبردی تولید انگیزه در تولیدکننده هستیم

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان یک شهر صنعتی به شمار می رود و حجم زیادی از تولید کنندگان در این شهر هستند و می توانند تحول آفرین باشند بنابراین ما نیازمند سیاست های راهبردی هستیم که بتوانیم در تولید کننده و سرمایه گذار انگیزه لازم را ایجاد کنیم.

کد خبر: ۲۱۶٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha