۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
بیمه خودروهای نامتعارف در اولویت رسیدگی صحن مجلس
سخنگوی بیمه مرکزی مطرح کرد

بیمه خودروهای نامتعارف در اولویت رسیدگی صحن مجلس

مشعلچی، سخنگوی بیمه مرکزی :قانون بیمه خودروهای نامتعارف در کمیسیون اقتصاد موافقت شد بعد در صحن مجلس به مرکز پژوهش‌ها ارجاع داده شد.

به گزارش بازار، مجید مشعل چی قائم مقام و سخنگوی بیمه مرکزی، در خصوص تبصره ۴ ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث گفت: این قانون مصوب سال ۱۳۹۵ به خودروهای متعارف و غیر متعارف اشاره دارد که در آن سال یکی از قانون‌های خوب در جهت حمایت اقشار آسیب پذیر و محدود کردن مسولیت مالی مقصر حادثه تدوین شد. در دو سال اخیر با رشد انفجاری قیمت خودروها عملا این تبصره کارایی خود را از دست داد و کم اثر شد.

وی ادامه داد: بیمه مرکزی در اواخر سال ۹۹ طی یک لایحه از طریق دولت و با همکاری وزارت اقتصاد، پیشنهادی را به صحن مجلس اعلام کرد مبنی بر اینکه شرکت‌های بیمه گر مکلفند تا سقف تعهدات مندرج در بیمه نامه را صرفنظر از متعارف یا غیرمتعارف بودن و بدون در نظرگرفتن پایه و یا اختیار و اجباری بودن پرداخت کنند.

وی در اینباره افزود: این اتفاق شاید هشتاد درصد از مشکلات را حل می‌کرد یعنی تا سقف دونیم درصد خسارت مالی که با قیمت روز تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان باید خسارت مالی پرداخت شود. این قانون در کمیسیون اقتصاد موافقت شد بعد در صحن مجلس به مرکز پژوهش‌ها ارجاع داده شد و سپس در شور دوم در کمیسیون اقتصادی مجلس مصوب کرد که هم اکنون نیز در اولویت هفتم رسیدگی صحن مجلس است.

کد خبر: ۲۱۶٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha