۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
احتمال اصلاح قیمت طلا در بازارهای جهانی| فرصت گشودن موقعیت های خرید را از دست ندهید!
تحلیل بازار طلا؛

احتمال اصلاح قیمت طلا در بازارهای جهانی| فرصت گشودن موقعیت های خرید را از دست ندهید!

قیمت طلا پس از اوج گیری سه هفته ای اکنون در مسیر اصلاح قرار دارد که سرمایه گذاران می بایست از آن برای گشودن موقعیت های معاملاتی خرید استفاده نمایند.

بازار؛ گروه بین الملل: قیمت طلا پس از سه هفته سیر افزایشی موفق، صبح روز دوشنبه به محدوده ۲۰۰۰ دلار بازگشته و دچار اصلاح قیمت شد. این در حالیست که شاخص دلار روز جمعه به پایینترین حد سالانه خود افزایش یافته و انتظار می رفت که طلا همچنان با ریزش شاخص دلار به روند صعودی قیمت خود ادامه دهد.

اکنون بزرگترین سوال پیش روی سرمایه گذاران بر روی این فلز گرانبها این است که در ادامه مسیر، قیمت طلا به کدام سمت حرکت خواهد کرد؟ آیا اصلاح قیمت روز دوشنبه آغازی بر یک پایان روند صعودی شکل گرفته طی سه هفته اخیر محسوب می شود و یا باید به اصلاح قیمت فعلی به چشم اصلاحی طبیعی نگاه کرد که پس از یک دوره سیر صعودی پر قدرت در بازار شکل گرفته است.

شاخص دلار، مهمترین فاکتور تعیین کننده قیمت طلا

شاخص دلار طی بیش از یک سال گذشته همچنان بزرگترین فاکتور پیش روی سرمایه گذاران طلا برای تعیین روند قیمت این فلز گرانبها محسوب شده و همچنان نیز این مدعا صادق است. همانطور که می دانیم، دلیل اصلی افزایش شاخص دلار سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا بوده که در راستای کاهش نرخ تورم، طی چندین مرحله اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی کرده است.

اما مهمترین موضوع پیش رو، شکل گیری بحران بانکی در ایالات متحده طی یک ماه اخیر بوده که اکثر کارشناسان معتقدند، همین سیاست های پولی فدرال رزرو از عوامل اصلی آن محسوب می شود. از سوی دیگر، «مایکل بار» عضو ارشد فدرال رزرو در جریان سخنرانی روز سه دوشنبه (۱۷ آوریل) خود در فدرال رزرو تاکید کرد که بحران بانکی شکل گرفته در ایالات متحده به احتمال زیاد منجر به شکل گیری رکود در اقتصاد این کشور خواهد شد.

U.S. bank supervision needs more speed and transparency in wake of SVB  debacle, critics say | The Japan Times

اما نکته دیگر پیش رو این است که با توجه به کاهش تورم در آمریکا، خبرها حاکی از تصمیم گیری احتمالی فدرال رزرو مبنی بر افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانکی برای ماه می است. این افزایش نرخ می تواند منجر به ریزشی محدود در بازارهای مالی از جمله بازار طلا شود. با اینحال، توجه داشته باشیم که این اصلاح احتمالی فرصت مناسبی برای گشودن معاملات پله ای خرید در بازار طلا به حساب می آید.

اهمیت داده های PMI مال آوریل در تعیین قیمت طلا

رویداد دیگر پیش روی باازر طلا، انتشار داده های شاخص مدیران خرید (PMI) است که قرار است در جریان جلسه بعدی فرال رزرو (در روزهای ۲-۳ می) منتشر شود. این نخستین آمار شاخص مذکور پس از بحران بانکی در ایالات متحده بوده و اهمیت آن نیز از همین جهت است.

چراکه باید دید بحران مذکور تا چه حد روی شاخص PMI تاثیرگذار بوده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی هلدینگ سرمایه گذاری TD Securities، این شاخص برای ماه آوریل در حقیقت نشانگر وضعیت کلی اقتصاد ایالات متحده پس از بحران مالی شکل گرفته در این کشور بوده و می توان در خصوص بررسی آخرین وضعیت وقوع رکود احتمالی در بازار این کشور نیز به آن رجوع کرد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

احتمال اصلاح قیمت طلا در بازارهای جهانی| فرصت گشودن موقعیت های خرید را از دست ندهید!

با توجه به حضور سنگین خرس ها در بازار طلا و نامعلوم بودن سیاست های مالی بعدی فدرال رزرو ، به نظر می رسد اصلاح قیمت در بازار تقریبا حتمی است. اما این اصلاح قیمت نباید چندان قوی باشد و همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، باید آن را به چشم فرصتی برای ورود به معاملات خرید در نظر گرفت.

همانطور که در نمودار بالا مشهود است، قیمت همچنان در محدوده زیر خط روند به سر برده که نشان دهنده تسلط خرس ها در بازار است. محدوده حمایت اصلی پیش رو، بین ۱۹۸۱ الی ۱۹۸۷ دلار قرار دارد که حفظ آن برای گاوها از اهمیت بالا برخوردار است.

مهمترین مقاومت پیش رو نیز همچنان روی ۲ هزار دلار (فیب اصلاحی ۶۱.۸ درصد) قرار دارد که حضور خرس ها در این محدوده بسیار سنگین به نظر می رسد.

کد خبر: ۲۱۶٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha