۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
موتورهای ۱۶ سوپاپ در خط تولید رباتیک
مدیر عامل شرکت سایپا اعلام کرد

موتورهای ۱۶ سوپاپ در خط تولید رباتیک

مدیر عامل شرکت سایپا گفت: مدرن‌ترین خط موتورسازی ایران با رباتیک بالای ۶۰ درصد در گروه خودرو سازی سایپا افتتاح شد که در آن خطای قطعات، ایستگاه به ایستگاه توسط ربات کنترل می‌شود.

به گزارش بازار، محمدعلی تیموری در مراسم افتتاح خط تولید موتور ME ۱۶ و رونمایی از محصولات مرتبط با اشاره به تولید محصولات جدید، افزود: با راه‌اندازی خط تولید پیشرانه‌های EM ۱۶، روزانه ۶۰۰ موتور به ظرفیت تولید سایپا اضافه می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از سه خودروی شاهین معمولی، شاهین پلاس و ساندروی ایرانی با موتورهای جدید، اضافه کرد: ساندوری ایرانی پس از ۶ سال مطالعات توسط مهندسان مرکز تحقیقات و شرکت پارس خودرو به مرحله تولید رسیده است و با موتور ME ۱۶ عرضه خواهد شد که از محصول اروپایی با کیفیت‌تر است، زیرا از نظر قطعات، زنجیره قطعه سازی ایران که در زمان حضور فرانسوی‌ها فعال بودند، با همان قالب‌ها و مواد قطعات را تامین می‌کنند.

تیموری با بیان اینکه ۹۲ درصد موتور ME ۱۶ با فناوری داخلی به تولید رسیده است، تاکید کرد: ساندروی ایرانی با فناوری ذکر شده تا دی ماه امسال به بازار عرضه می‌شود که پیش‌بینی می‌شود ۵۰ درصد کمتر از قیمت این خودرو در بازار عرضه شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha