۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
عملیات مبارزه با آفت ملخ مراکشی در مراوه تپه آغاز شد
مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی گلستان:

عملیات مبارزه با آفت ملخ مراکشی در مراوه تپه آغاز شد

گرگان- حق نما، مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان از اجرای عملیات سمپاشی برای مبارزه با آفت ملخ مراکشی در منطقه یکه چنار شهرستان مراوه تپه خبرداد.

کیانوش حق نما در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مبارزه شیمیایی با آفت ملخ مراکشی در مراتع شهرستان مراوه تپه از روز گذشته آغاز شده و تا زمان نابودی این آفت در منطقه ادامه خواهد داشت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: تاکنون، ۲۶۰ هکتار از مراتع منطقه یکه چنار برای مبارزه شیمیایی با آفت ملخ مراکشی و با استفاده از سم «مالاتیون» سمپاشی شده است.

وی ضمن یادآوری این مطلب که کانون‌ این آفت علاوه بر منطقه یکه چنار در مراتع گینگ چای، سلمه دره، چناران و بهارمیدان مشاهده شده، افزود: پیش بینی می شود مبارزه شیمیایی با ملخ مراکشی در سطح حداقل سه هزار هکتار از مراتع مراوه‌تپه انجام شود.

وی مبارزه بیولوژیک با ملخ مراکشی را بهترین راه مقابله با این آفت دانست و گفت: در دو هفته آینده باحضور پرنده ای به نام سار گلوسرخ در منطقه، مبارزه بیولوژیک با این آفت هم انجام می‌شود.

او خاطر نشان کرد: عملیات ردیابی و رصد کانون‌های ملخ مراکشی در هشت هزار هکتار از مراتع مراوه‌تپه انجام شده است.

حق نما در خاتمه تصریح کرد: امسال روند هجوم ملخ مراکشی از کشور ترکمنستان به ایران افزایشی بوده به همین خاطر نیاز است تا در این شرایط آمادگی‌ لازم برای مبارزه شیمیایی با این آفت فراهم شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha