۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
رویکرد بلندمدت قشم با زاویه دید یک عضو از جامعه محلی جزیره 
مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم: 

رویکرد بلندمدت قشم با زاویه دید یک عضو از جامعه محلی جزیره 

قشم- رییس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: رویکرد جدید سازمان منطقه آزاد قشم، یک رویکرد بلندمدت با زاویه دید یک عضو از جامعه محلی خواهد بود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، عادل پیغامی در آیین تکریم از خدمات افشار فتح الهی و معارفه وی به‌عنوان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم که ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در تالار وحدت شهر قشم برگزار شد، بیان داشت: مهم‌ترین آسیب به قشم ناشی از نگاه کوتاه‌مدت است اما رویکرد سازمان در سال جدید، بلندمدت و از دید یک شخص بومی است.

وی ادامه داد: بعد از ۱۱ سال سابقه قشموندی، شکرگزارم که می‌توانم به جزیره و جامعه محلی قشم در عرصه‌ای جدید خدمت کنم.

به گفته پیغامی، برنامه‌های زیادی طراحی شده که فهرست آن در دل مردم جزیره است و آنچه ازاین‌پس مهم است، رویکردهاست.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم بر لزوم بومی یا ساکن بودن مدیران سازمانی تأکید کرد و گفت: مدیران بومی یا ماندگار در جزیره، با نگاهی متفاوت به مشکلات و راهکارها می‌نگرند زیرا اثرات عملکردشان را در طول زمان و در مدت زندگی در جزیره، به چشم می‌بینند و از آسیب‌ها یا نتایج عملکرد خود بهره‌مند می‌شوند.

پیغامی، استفاده از نیروهای بومی و توانمندسازی آن‌ها را یکی از مهم‌ترین رویکردهای جدید سازمان منطقه آزاد قشم دانست و عنوان داشت: ۱۱ سال پیش انتخاب من زندگی در قشم بوده و در مدت یک‌ساله حضور در هیات مدیره سازمان نیز تلاش کردم مشکلات و کاستی‌ها را آن‌گونه که به‌عنوان یک قشموند دیده‌ام، ببینم و برای رفع آن‌ها بکوشم.

حل مشکل حاکمیت دوگانه با همدلی بین دستگاهی

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم از حاکمیت دوگانه به‌عنوان مشکل دیگری در جزیره یادکرد و گفت: این مشکل با قانون حل نمی‌شود اما می‌توان با همدلی آن را حل و به‌عنوان الگو و سرمایه‌ای در کشور مطرح کرد.

وی جزیره را نیازمند بازگردانده شدن احترام و کرامت دانست و افزود: این حرمت باید از حوزه گردشگری شروع و تا مطرح‌شدن جزیره در سطوح استانی و کشوری پیش رود.

پیغامی با اشاره به کمبود آب در روستاهای جزیره نیز از آشنا بودن با این مشکل سخن گفت و ادامه داد: جزیره نیاز به یک سخنگو برای کمک به حل مشکلات در مرکز کشور دارد.

این مقام عالی ضمن تقدیر از تلاش‌های افشار فتح الهی در مدت خدمت به مردم جزیره یادآور شد: به‌عنوان عضوی از هیات مدیره سازمان در طول یک سال گذشته و با همدلی خوب و برادرگونه با دکتر فتح الهی، تلاش کردیم تا با نگاهی که منفعت مردم جزیره را در نظر داشت، گام‌های توسعه‌ای خوبی رقم بزنیم.

وی تأکید کرد: پروژه‌های خوبی در این مدت آغاز به کار کرده و سعی ما بر این است که کمتر کلنگ زنی کنیم و به‌جای آن پروژه‌های در دست اجرا را به پایان برسانیم.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خواستار نقد سازنده و دوری از تعریف و تمجیدهای غلوآمیز از عملکرد خود شد و گفت: دستگاه تصمیم سازی و تصمیم‌گیری سازمان منطقه آزاد قشم به روی نخبگان، مدیران و آحاد مردم جزیره باز است.

کد خبر: ۲۱۶٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha