۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
راهبرد اصلی مناطق آزاد تحقق «اقتصاد مقاومتی» است 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشورگفت:

راهبرد اصلی مناطق آزاد تحقق «اقتصاد مقاومتی» است 

قشم - مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در آیین معارفه رییس هیات مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: راهبرد اصلی مناطق آزاد تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الله عبدالملکی در آیین تکریم از خدمات افشار فتح الهی و معارفه عادل پیغامی به‌عنوان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم که عصر ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در تالار وحدت شهر قشم برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های افشار فتح الهی و تبریک به عادل پیغامی گفت: دکتر پیغامی شخصیتی ارزشمند، مورد اعتماد مقام معظم رهبری و مورد وثوق ریاست جمهوری است و حضورش برای قشم یک فرصت بی‌مانند است.

وی تأکید کرد: حضور پیغامی به‌عنوان یک اقتصاددان قوی و یک قشموند آشنا با مسایل جزیره، همچنین به لحاظ مقبولیت در سطوح بالای نظام و دولت، برای جزیره یک سرمایه محسوب می‌شود.

عبدالملکی در ادامه از فتح الهی به‌عنوان یک مسوول دغدغه مند در ساختار دولت سیزدهم یادکرد و افزود: دکتر فتح الهی، یکی از مدیران اجرایی ممتاز این دولت است که خدمات زیرساختی قابل‌تقدیری برای مردم و سرمایه‌گذاران به انجام رسانده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، تیم هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم متشکل از فتح الهی و پیغامی را کارآمدترین تیم مدیریتی در بین مناطق آزاد دانست و گفت: دکتر پیغامی با بیش از یک دهه زندگی در جزیره قشم و یک دوره یک‌ساله عضویت در هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در موفقیت‌های کم‌نظیر دکتر فتح الهی شریک است.

راهبرد اصلی مناطق آزاد تحقق اقتصاد مقاومتی است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: راهبرد اصلی و مأموریت جدی مناطق آزاد تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی عملکرد مناطق را در حوزه اقتصاد مقاومتی مطلوب دانست و افزود: شاخص تولید در مناطق آزاد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از دو برابر رشد داشته و در حوزه صادرات نیز برای نخستین بار در تاریخ مناطق، موفق به کسب تراز تجاری مثبت شده‌ایم.

عبدالملکی از افزایش سرمایه‌گذاری به‌عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت در رشد تولید یادکرد و ادامه داد: در سال جدید، مناطق آزاد برای کمک به تحقق شعار "مهار تورم و رشد تولید"، برنامه‌های مدونی دارد که به افزایش سرمایه‌گذاری خواهد انجامید.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور مهم‌ترین اقدام مناطق در این راستا را تسهیل شرایط کسب‌وکار در مناطق با کاهش زمان، مراحل و مدارک و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری جهت معرفی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی کرد و خاطرنشان ساخت: تاکنون هر منطقه ۵۰ بسته سرمایه‌گذاری با طرح توجیهی و مجوز بی‌نام تهیه‌کرده که درمجموع به ۳۵۸ پروژه به ارزش ۲۴۰ هزار میلیارد تومان منجر شده است.

وی در پایان ضمن تقدیر مجدد از تلاش‌های افشار فتح الهی، ابراز امیدواری کرد که با حضور عادل پیغامی در جایگاه مدیریت عاملی سازمان منطقه آزاد قشم که یکی از صاحب‌نظران حوزه اقتصاد مقاومتی کشور است، الگوها و مدل‌های مناسبی در جزیره پیاده‌سازی شود که به‌عنوان دستاوردهای انقلاب، قابل‌عرضه در سطوح ملی و بین‌المللی باشد.

گفتنی است، آیین تکریم از خدمات افشار فتح الهی و معارفه عادل پیغامی به‌عنوان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم امروز ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، با حضور حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، امام‌جمعه شهرستان، شیخ محمد صالح امینی، امام‌جمعه شهر طبل، شیخ محمدعلی امینی، مدیر مدرسه علوم دینی بندرلنگه، محمد محمدحسینی تختی، فرماندار شهرستان، سرهنگ حجت امیری کیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، اعضای شورای تأمین، فرماندهان انتظامی و نظامی و جمعی از مسوولان شهرستان، معاونان، مدیران و کارمندان سازمان منطقه آزاد قشم در تالار وحدت شهر قشم برگزار شد.

کد خبر: ۲۱۶٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha