۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
سلام مجدد ایرلاین‌ها به رامسر؛ ایرباس نشست، فوکر در راه
بازار گزارش می‌دهد؛

سلام مجدد ایرلاین‌ها به رامسر؛ ایرباس نشست، فوکر در راه

رامسر- «کاپیتان صحبت می‌کند، تا دقایقی دیگر در فرودگاه رامسر فرود خواهیم آمد، هوا مطبوع و بهاری»؛ این اولین سلام ایرباس به عروس شهرهای ایران پس از نیم قرن بوده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: عروس شهرهای ایران پس از نیم قرن با رفع موانع پروازی و افتتاح باند جدید به روی هواپیماهای متوسط و ایرباس بال گشود و سلام گفت.

بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان و حضور چند وزیر و رفع موانع متعدد، باند پر معما و پرحاشیه فرودگاه رامسر که ۱۱ سال برای ساخت آن زمان، برد به خط افتتاح رسید.

فرودگاه رامسر که پیش‌ازاین به دلیل موانع پروازی، همواره پروازهایش با اختلال مواجه می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی کمتر حاضر بودند برای فرود در آن ریسک کنند اکنون با باند جدید، ایرلاین های زیادی را به خود جلب کرده است تاجایی که ۱۶ ایرلاین امکان برقراری پرواز در آن رادارند.

باند جدید فرودگاه رامسر، دومین باند بتنی فرودگاهی در کشور است که دو هزار و ۷۰۰ متر طول و ۴۵ متر عرض دارد و عملیات ساخت آن از سال ۸۸ شروع و سرانجام هفته گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه رونق فرودگاه رامسر می‌تواند در شکوفایی و رونق اقتصادی منطقه غرب مازندران تأثیر به سزایی داشته باشد، افزود: با رفع موانع پروازی، شرایط برای حضور و فرودگاه‌های بزرگ فراهم‌شده است.

تاکنون به دلیل وجود موانع پروازی، نقش محوری فرودگاه در توسعه منطقه معطل‌مانده بود و افزایش پروازها، زمینه رونق گردشگری را در منطقه فراهم می‌کند

وی با اشاره به فرود اولین هواپیمای ایرباس در فرودگاه رامسر افزود: تاکنون به دلیل وجود موانع پروازی، نقش محوری فرودگاه در توسعه منطقه معطل‌مانده بود و افزایش پروازها، زمینه رونق گردشگری را در منطقه فراهم می‌کند.

وی با اظهار اینکه تاکنون فقط هواپیماهای محدود و دو ایرلاین در فرودگاه رامسر پرواز داشتند، افزود: با افتتاح باند جدید، همه ایرلاین ها و هواپیماها می‌توانند به فرودگاه رامسر پرواز داشته باشند.

استاندار مازندران با عنوان اینکه توسعه زیرساخت‌ها سبب رونق گردشگری و اقتصادی منطقه می‌شود، افزود: شاهد همدلی و تأمین امکانات ملی برای تجهیز فرودگاه رامسر بودیم.

رونق فرودگاه رامسر در غرب مازندران برای توسعه حمل‌ونقل هوایی و رونق صنعت گردشگری و تجارت بین‌الملل بود و در فرودگاه رامسر ۱۶ ایرلاین مجوز پرواز دریافت کردند و پس از ۵۲ سال هواپیمای ایرباس به فرودگاه‌هایش این شهر دلربا فرود آمد.

ایرباس نشست، فوکر ۱۰۰ در راه رامسر

فرودگاه رامسر گام و افقی جدید فراروی رونق تجاری و گردشگری مازندران باز کرد و باافتتاح و بهره‌برداری از باند دوم و توسعه سطوح عوامل میدان پروازی فرودگاه رامسر، امکان برقراری پرواز برای ۷۰ درصد ناوگان هوایی کشور در آن مهیا شدو امکان نشست‌وبرخاست پروازهای داخلی و بین‌المللی در آن وجود دارد و پس از ایرباس نوبت به فوکر ۱۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان رسید که این هفته در آن فرود خواهد آمد.

تا پایان خردادماه شاهد نشست‌وبرخاست چندین پرواز فوق‌العاده در باند جدید فرودگاه خواهیم بود. همچنین اولین هواپیمای فوکر ۱۰۰ سه‌شنبه ۱۳ خرداد از فرودگاه مهرآباد به رامسر پرواز می‌کند و در روزهای اخیر درخواست‌هایی برای برقراری پرواز از شرکت‌های هواپیمایی در مسیرهای مختلف دریافت کردیم و به‌مرور بر تعداد پروازهای این فرودگاه افزوده می‌شود.

 وجود موانع پروازی فراوان ازجمله تیرک‌های برق و درختان بلندقامت مسیر باند درگذشته سبب شده بود تا پروازهای مختلفی برای نشست‌وبرخاست در فرودگاه عروس شهرهای ایران، لغو شود و با افتتاح باند جدید طبق وعده‌های متولیان، طلسم نشست‌وبرخاست هواپیماهای متوسط پیکر در آن شکسته می‌شود.

توسعه پروازهای فرودگاه، عروس شهرهای ایران را به مقصد اصلی گردشگری تبدیل خواهد کرد و به گفته محمد آزاد فرماندار رامسر، تجهیز زیرساخت‌های فرودگاه‌های و حمل‌ونقل هوایی، سبب رونق گردشگری و اقتصادی شهرستان می‌شود.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و خدادادی شهرستان و بهره‌مندی ازا طبیعت بکر، آبگرم‌های معدنی، تله کابین، اماکن تفریحی و غیره گفت: این جاذبه‌ها، رامسر را به‌عنوان پایلوت بزرگ گردشگری تبدیل کرده است.

با بهره‌برداری باند جدید، زمینه نشست‌وبرخاست هواپیماهای تا رده ایرباس ۳۲۰ فراهم می‌شود و این مسئله سبب ارتقای پروازها به دیگر نقاط کشور می‌شود

وی بابیان اینکه توسعه پروازها سبب رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی می‌شود، تصریح کرد: با بهره‌برداری باند جدید، زمینه نشست‌وبرخاست هواپیماهای تا رده ایرباس ۳۲۰ فراهم می‌شود و این مسئله سبب ارتقای پروازها به دیگر نقاط کشور می‌شود.

در حال حاضر به مسیرهای تهران، مشهد، اصفهان و بالعکس در فرودگاه رامسر پرواز انجام می‌شود و با رفع موانع پروازی، ایرلاین های زیادی متقاضی پرواز در فرودگاه رامسر هستند و این برگ برنده‌ای برای ارتقای صنعت گردشگری و اقتصاد استان به شمار می‌رود.

ایجاد مرزهوایی در رامسر

ارشاد حاتمی رئیس فرودگاه رامسر نیز در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه ایجاد مرز هوایی جزو برنامه‌های توسعه فرودگاه در دستور کار قرار دارد، گفت: باند جدید فرودگاه بااعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی بهره‌برداری شد و طبق چشم‌انداز توسعه، این فرودگاه میزبان هواپیماهای کوچک و متوسط خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر در انتهای باند موانع پروازی نیز وجود دارد که باید در تملک فرودگاه قرار گیرد و رایزنی در این زمینه ادامه دارد و برای مرز هوایی شدن نیز از طریق استانداری و فرمانداری شهرستان پیگیری‌های لازم در دست انجام است.

رامسر چشم‌انداز زیبای برای گردشگران و طبیعت گردان دارد و ارتقای پروازهای داخلی و ایجاد پروازهای خارجی می‌تواند اقتصاد عروس شهرهای ایران‌زمین را متحول کند.

باآنکه روبان افتتاح فرودگاه رامسر بریده شد اما همچنان نگرانی از وجود موانع پروازی در انتهای باند همانند کابوسی، خاطر متولیان را آزار را می‌دهد و رفع نشدن این موانع، دوباره مشکلات سال‌های قبل و لغو پروازها را تکرار می‌کند.

ایر بأس ۳۲۰ در آسمان رامسر دیده شد، خلبان پرواز با شمار صحبت می‌کند، اینجا رامسر عروس شهرهای ایران است و تا دقایقی دیگر در فرودگاه به زمین خواهیم نشست. هوا مطبوع و بهاری است. به امید سفرهایی دیگر.

مازندران دارای سه فرودگاه در رامسر، نوشهر و ساری است و هفتگی بیش از ۱۳۰ سورتی پرواز در آن انجام می شود.

کد خبر: ۲۱٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha