۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
چشم انداز اقتصاد جهان تا ۲۰۲۴ مطلوب نخواهد بود| رکود اقتصادی بی سابقه طی ۳۰ سال گذشته
صندوق بین المللی پول:

چشم انداز اقتصاد جهان تا ۲۰۲۴ مطلوب نخواهد بود| رکود اقتصادی بی سابقه طی ۳۰ سال گذشته

صندوق بین المللی پول با انتشار آخرین چشم انداز اقتصاد جهانی اعلام کرد که وضعیت کنونی حکمفرما بر اقتصاد طی ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش بازار؛ صندوق بین المللی پول با انتشار آخرین چشم انداز اقتصاد جهانی اعلام کرد که وضعیت کنونی حکمفرما بر اقتصاد طی ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش، صندوق بین المللی پول همچنین چشم انداز رشد اقتصاد جهانی برای میان مدت را همچنان ضعیف ارزیابی کرده و عواملی چون تنش های ژئوپولیتیک، کاهش رشد حجم نیروی کار و چشم انداز رشد نیروی انسانی در اقتصادهای بزرگ جهان همچون چین را از بزرگترین چالش های پیش روی اقتصاد جهانی دانست.

صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی رشد اقتصادی تا سال ۲۰۲۸ را به طور متوسط ۳ درصد دانسته که از سال ۱۹۹۰ به این سو بی سابقه بوده است.

در متن این گزارش آمده است: تصور نمی شود که رشد اقتصاد جهانی در میان مدت به میزان دوران شیوع کرونا باز گردد. این صندوق همچنین تنش های ژئوپولیتیک و تغییر در ساختار نظم جهانی همچون برگزیت و جنگ اوکراین را به ضرر رشد اقتصاد جهانی دانسته و اعلام کرد مواردی از این دست تنها به گسستگی در فرآیند رشد اقتصادی و تضعیف سرمایه گذاری های فرامرزی خواهد انجامید.

در گزارش مذکور، همچنین بحران بانکی ایجاد شده در ایالات متحده به عنوان یکی از موانع اصلی پیش روی رشد اقتصادی جهان معرفی شده که علاوه بر اقتصاد این کشور، چشم انداز رشد اقتصادی کشورهای صنعتی به ویژه در اروپا را نیز زیر سوال برده است.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha