۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
سرمایه‌های سرگردان به سمت فعالیتهای غیرمولد رفته است| پتانسیل اصفهان برای جذب سرمایه‌گذار
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

سرمایه‌های سرگردان به سمت فعالیتهای غیرمولد رفته است| پتانسیل اصفهان برای جذب سرمایه‌گذار

اصفهان - صفایی؛ یک کارشناس اقتصادی گفت: با وجود تورم بالایی که کشور با آن روبرو است مردم بلاتکلیف هستند و سرمایه های سرگردان به سمت فعالیت‌های غیرمولد سوق پیدا کرده است.

حمید صفایی، در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به ضرورت حمایت واقعی از تولید اظهار کرد: هر چه حمایت کمتری از تولید شود افراد ترجیح می دهند سرمایه هایشان را به سمت دیگری ببرند و این موضوع بازارهای مولد را تبدیل به بازارهایی ساکن می کند که بالتبع جایی برای اشتغال نخواهد گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در این زمینه ورود پیدا کند و عزم جدی برای حمایت از بازار سرمایه داشته باشد، ابراز کرد: با وجود تورم بالایی که کشور با آن روبرو است مردم بلاتکلیف هستند و سرمایه های سرگردان به سمت فعالیت های غیرمولد سوق پیدا کرده است.

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه در این راستا رهبر انقلاب به درستی با انتخاب شعار سال بر مهار تورم تاکید داشتند، بیان کرد: تا زمانی که سرمایه های سرگردان به سمت و سوی مناسبی رهسپار نشود نمی توان به مولد شدن بازار تولید امیدوار بود.

شفافیت در بازار سرمایه و تکیه بر تولید برای مهار تورم

وی تصریح کرد: شفافیت در بازار سرمایه و تکیه بر تولید یکی از اصولی است که می تواند در مهار تورم موثر باشد.

صفایی در رابطه با اصفهان به عنوان یک شهر صنعتی اظهار داشت: اصفهان پتانسیل های زیادی برای جذب سرمایه گذاران دارد اما متاسفانه به علل مختلف از سال ها پیش به جای جذب سرمایه گذاران تبدیل یه شهری سرمایه گریز شده است در حالی که این شهر صنعتی قابلیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد.

وی گفت: تامین مواد اولیه در زنجیره تولید و تقویت آن، مبادلات مستمر کالاها در فضایی رقابتی و شفاف، چشم‌انداز مناسبی را برای فعالان اقتصادی اصفهان فراهم خواهد کرد که می توانیم روی آن متمرکز شویم تا به نتیجه رسید.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha