۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
۱۲۰ میلیون دلار صادرات از گمرک استان سمنان انجام شد
حاجیان نژاد به بازار گفت:

۱۲۰ میلیون دلار صادرات از گمرک استان سمنان انجام شد

سمنان- حاجیان نژاد سرپرست اداره کل گمرک استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۰ میلیون دلار صادرات از استان صورت گرفته است، گفت: صادرات استان در سال قبل به لحاظ ارزش، ۲۵ درصد رشد داشته است.

مرتضی حاجیان نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۰ میلیون دلار صادرات از استان صورت گرفته است، بیان داشت: ارزش کالاهای صادراتی از استان سمنان در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۵ درصد نسبت به کالاهای صادر شده از گمرک استان در سال ۱۴۰۰ بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه به لحاظ وزنی شاهد کاهش ۲.۵ درصدی کالاهای صادراتی از گمرک استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ هستیم که نشان می دهد کالاها به سمت کیفی تر شدن پیش رفته اند، افزود: استان سمنان در سال گذشته به ۳۶ کشور دنیا، کالا صادر کرده است.

افزایش درآمدهای گمرکی

سرپرست گمرک استان سمنان، افغانستان، روسیه، پاکستان، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و ... را در زمره کشورهای میزبان کالاهای استان در سال ۱۴۰۱ دانست و تاکید کرد: سیم و کابل، شوینده، ظروف پلاستیکی، هیدروکسید سدیم، کولر آبی، پشم و هیدروکربن سبک و ... در زمره کالاهای صادراتی استان در سال ۱۴۰۱ بوده است.

حاجیان نژاد با بیان اینکه درآمد گمرک سمنان در سال قبل ۳۳۰ میلیارد تومان بوده است، ابراز کرد: درآمدهای گمرکی استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۷۰ درصد رشد داشته که میزان چشم گیری است.

وی با بیان اینکه سهم مالیات بر ارزش افزوده در درآمدهای گمرک استان سمنان طی سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: این درآمدها به حساب خزانه کل کشور واریز شده است.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha