۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
پیش از تابستان ۳حلقه چاه آب به شبکه گنبدکاووس اضافه می شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

پیش از تابستان ۳حلقه چاه آب به شبکه گنبدکاووس اضافه می شود

گرگان-حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان از بهره برداری سه حلقه چاه آب قبل از تابستان به شبکه گنبدکاووس خبر داد و گفت: با این اقدام حدود ۷۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب شرب این شهرستان اضافه می شود.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن یادآوری این نکته که در حال حاضر سومین سال خشکسالی را در استان پشت سر می گذاریم، اظهار کرد: با توجه به کاهش بارش ها، سدهای استان نیز تقریبا خالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان از اتصال شش حلقه چاه آب به شبکه شرب گنبد کاووس خبر داد و اضافه کرد: سه حلقه از این چاه ها قبل از تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

وی هزینه حفرو تجهیز این سه حلقه چاه را بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: با تجهیز و راه اندازی این چاه‌ها حدود ۷۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت تولید آب شرب شهرستان گنبدکاووس و نوار مرزی اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده تا اواخر خرداد ماه آب این چاه‌ها به تدریج وارد مدار بهره برداری خواهند شد واعتبار مورد نیاز جهت می باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به بارش های سیل آسا در این منطقه اشاره کرد و گفت: ساخت سد برای جلوگیری از سیل و بروز هرگونه خسارت بسیار موثر است که سد آقدکش از جمله این طرح ها به شمار می رود.

او با بیان اینکه سد آقدکش در مدیریت وکنترل سیلاب وانحراف آن از بستر اصلی رودخانه گرگان رود بسیار موثر است، گفت: تکمیل و بهره برداری سد آقدکش حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گفته حسینی، مبارزه با آبخوان خواری، انسداد چاه های غیر مجاز و اطلاع رسانی وآموزش در صیانت از منابع آب استان با توجه به خشکسالی از برنامه های شرکت آب منطقه ای در سال جاری به شمار می رود.

کد خبر: ۲۱۵٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha