۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
‍ باغ ارقام جدید فندق در گلستان احداث شد
سرپرست مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان:

‍ باغ ارقام جدید فندق در گلستان احداث شد

گرگان- سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از کشت ۴۰۰ اصله نهال فندق از ۱۱ رقم جدید روند، سگرب، پرزیدنت، ترابازون و غیره در مجاورت یکی از باغات قدیمی گرگان خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گلستان، نویدرضا فرهانی اظهارکرد: در راستای هزینه کرد اعتبارات ابلاغی یارانه نهال و پیرو قرارداد منعقده با مرکز تحقیقات کشاورزی استان گیلان، ۴۰۰ اصله نهال فندق از ۱۱ رقم روند، سگرب، پرزیدنت، ترابازون و غیره تأمین شد.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: ارقام مورد نظر در فروردین ماه ۱۴۰۲ به استان منتقل و در مجاورت یکی از باغات قدیمی فندق شهرستان گرگان به عنوان باغ شاهد، کشت شد.

وی بیان کرد: فندق از گونه‌های باغی ویژه مناطق سرد با ارتفاع بالاتر از ۲۰۰ متر بوده که از سال‌های گذشته در قالب «طرح توسعه کشت درختان مثمر در اراضی شیبدار، در برخی مناطق استان کشت می شود و با توجه به میانگین عملکردی ۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم در هکتار و قیمت نسبتاً بالا در بازار از ارزش اقتصادی زیادی برخوردار است.

فرهانی گفت: نهال فندق از گونه‌های باغی مناسب مناطق کوهستانی و اراضی شیبدار است که در نهالستان‌های استان قابلیت تولید داشته و در سال جاری تعداد ۳۰ هزار اصله در دو واحد نهالستان مجوزدار تولید و برای کاشت در باغات استان و دیگر مناطق کشور، راهی بازار مصرف نهال شد.

کد خبر: ۲۱۵٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha