۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
تعداد اعضای فعال اتاق بازرگانی تبریز به ۲۳۰۰ نفر رسید| توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان
رئیس اتاق بازرگانی تبریز عنوان کرد؛

تعداد اعضای فعال اتاق بازرگانی تبریز به ۲۳۰۰ نفر رسید| توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان

تبریز- رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: در حال حاضر تعداد اعضای اتاق تبریز به ۲۳۰۰ نفر رسیده است و از این لحاظ جزو اولین‌هاست.

به گزارش خبرنگار بازار، یونس ژائله صبح پنج شنبه در دیدار اعضای اتاق نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با امام جمعه تبریز در محل دفتر حجت الاسلام آل هاشم به بیان گزارشی از عملکرد اتاق تبریز در دوره‌ی چهار ساله نهم پرداخت و گفت: اتاق بازرگانی تبریز به عنوان نخستین اتاق بازرگانی کشور به شمار می‌رود. در حال حاضر تعداد اعضای اتاق تبریز به ۲۳۰۰ نفر رسیده است و از این لحاظ جزو اولین‌هاست.

ژائله یادآور شد: برای نخستین بار در تاریخ اتاق تبریز، دفتر بناب راه‌اندازی شد تا فعالان اقتصادی این شهرستان بتوانند خدمات مورد نیاز خود را بدون نیاز به مراجعه به تبریز کسب کنند. شعبه جلفا نیز با درخواست فعالان اقتصادی حوزه منطقه آزاد ارس آماده راه‌اندازی شد که با استقبال اعضای محترم اتاق در این منطقه مواجه شده است.

ژائله اضافه کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اتاق در دو سال اخیر، با عملکرد و مناسب و تعداد قابل توجه پیشنهادهای ملی، رتبه‌ی اول کشوری را کسب کرده است. در حوزه‌ی آموزش و افزایش مهارت‌آموزی نیز طی سال‌های اخیر رتبه‌ی نخست کشوری را کسب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اتاق تبریز در امور کارنه‌تیر، صدور گواهی مبداء، امور بین‌الملل و کمیسیون‌های تخصصی از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار است، افزود: دفتر روابط عمومی نیز در این مدت توانسته با اقدامات مختلف از جمله راه‌اندازی استودیوی کسب و کار که برای نخستین بار در بین اتاق‌های ایران اتفاق افتاده، نظرات کارشناسی اعضای اتاق و مدیران اقتصادی را منعکس کند که با استقبال خوبی هم مواجه شده است.

تعداد اعضای فعال اتاق بازرگانی تبریز به ۲۳۰۰ نفر رسید| توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان

ژائله تصریح کرد: مطابق وعده‌ها، پنجره‌ی واحد کسب و کار از مردادماه ۱۳۹۹ در اتاق تبریز راه‌اندازی شد و طی ۳ سال گذشته با استقبال صعودی متقاضیان مواجه شده است. همچنین نماینده‌ی منطقه‌ی آزاد ارس و مشاوره بخش دانش‌بنیان نیز در سال اخیر در اتاق تبریز مستقر شده‌اند تا به اعضای محترم اتاق خدمات لازم را ارائه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز همچنین از برگزاری مناسب دهمین دوره انتخابات اتاق تبریز خبر داد و گفت: هیئت نمایندگان جدید اتاق از تشکل‌ها و صنوف مختلف تشکیل یافته‌اند و برنامه‌ی اتاق در سال جدید تقویت مهارت‌آموزی و بخش آموزش و از سویی افزایش تعاملات بین‌المللی برای توسعه‌ی صادرات بخش خصوصی استان است.

تصمیم‌سازی‌های اقتصادی استان باید برعهده اتاق بازرگانی تبریز باشد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نیز با تاکید بر اینکه دولت باید اقتصاد را به اهلش بسپارد، گفت: اتاق تبریز باید نقش تصمیم‌سازی در حوزه‌ی اقتصادی استان را برعهده بگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز تاکید کرد: اگر سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارآفرینان و فرمایشات ایشان در روز اول سال در مشهد مقدس را در نظر بگیریم بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود. طبق این رهنمودها، دولت باید اقتصاد را به اهلش بسپارد.

تعداد اعضای فعال اتاق بازرگانی تبریز به ۲۳۰۰ نفر رسید| توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان

حجت‌الاسلام آل هاشم ادامه داد: هیئت نمایندگان جدید و اتاق تبریز باید در تصمیم‌سازی‌های اقتصادی استان نقش ایفا کند و باید مسایل معیشتی و اقتصاد استان، با مشاوره‌ی اتاق تبریز انجام شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امیدوارم در دوره‌ی جدید شاهد حضور نمایندگان اتاق تبریز در اتاق ایران باشیم. این امر می‌تواند بر اعتبار اتاق تبریز و پیشبرد اهداف بخش خصوصی استان بیفزاید.

وی بر همدلی هر چه بیشتر در بین اعضای هیئت نمایندگان اتاق تبریز تاکید کرد و گفت: امیدوارم در دوره‌ی جدید، ارتباطات تجاری بین‌المللی اتاق با کشورهای منطقه افزایش یابد و باید روحیه‌ی تولید و افزایش صادرات را تقویت کنیم.

کد خبر: ۲۱۵٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha