۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
صید ۲۰ هزار تن ماهی در بندر صیادی «زرآباد»/ مجوز صید صادر شود
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان:

صید ۲۰ هزار تن ماهی در بندر صیادی «زرآباد»/ مجوز صید صادر شود

چابهار- مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته ۲۰ هزار تن ماهی در بندر صیادی «زرآباد» از دریا استحصال و روانه بازار مصرف شده است.

محمد شهلی‌بر در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: بندر صیادی بخش «زرآباد» شهرستان کنارک یکی از مجهزترین بنادر صیادی کشور است که در آن  یک هزار و ۱۰۶ نفر صیاد از طریق ۲۱ فروند قایق صیادی و ۶۷ لنج صیادی مشغول به فعالیت هستند.

وی افرود: شهرستان های ساحلی چابهار، کنارک و به ویژه بخش «زرآباد» در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صید و صیادی از ظرفیت و توانمندی های بالایی برخوردا هستند.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به فصل صید میش ماهی در غرب استان پیشنهاد شده تا برای شناورهای کلاس لنج از نوع یخی در فصل مونسون نیز مجوز صید صادر شود تا صیادان مشکلی برای دریا روی و تلاش برای صید نداشته باشند.

شهلی‌بر با اشاره به سوددهی قایق ها از طریق روش صید لانگ لاین، گفت: لازم است تا از طریق پروژه های مشترک با یونیدو شرایطی فراهم شود تا کشف آبزیان را بهبود بخشیده و  بتوانیم با افزایش ارزش افزوده از خام فروشی جلوگیری کنیم و محدودیتی برای صید در فصل مونسون نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: همچنین امیدواریم دریابانی با در نظر گرفتن اعلامیه هواشناسی و تعهد مالکین شناورها اجازه دریاروی به شناورهای صیادی را صادر کند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: همچنین مجوز صید شناورهای برودتی باید تا تاریخ بیستم ماه تیر سال جاری تمدید شود تا صیادان در زمان بازگشت دچار مشکل نشوند.

کد خبر: ۲۱٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha