۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶
وضعیت اقتصاد جهانی رو به بهبود است| بهبود اوضاع بازارهای مالی تا اکتبر
فایننشیال تایمز:

وضعیت اقتصاد جهانی رو به بهبود است| بهبود اوضاع بازارهای مالی تا اکتبر

نشریه اقتصادی «فایننشیال تایمز» گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد وضعیت اقتصادهای بزرگ جهان از جمله آمریکا، چین، منطقه یورو، هند و بریتانیا بهتر از حد انتظار با رشد مواجه شده اند.

به گزارش بازار؛ نشریه اقتصادی «فایننشیال تایمز» گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد وضعیت اقتصادهای بزرگ جهان از جمله آمریکا، چین، منطقه یورو، هند و بریتانیا بهتر از حد انتظار با رشد مواجه شده اند.

این گزارش اقتصادی که هر دو سال یکبار توسط فایننشیال تایمز منتشر می شود، نشان می دهد که شاخص های مهم اقتصادی همچون قیمت مصرف کننده و اعتماد تجاری در قیاس با سال ۲۰۲۲ بهوبد یافته اند.

نشریه مذکور همچنین مدعی شده که روند اقتصاد جهانی تا ماه اکتبر سال جاری بیش از تخمین های قبلی بهبود خواهد یافت که این موضوع میتواند تاثیر مثبتی روی بازارهای مالی بر جای بگذارد.

با اینحال، فایننشیال تایمز معتقد است که همچنان عوامل فاندامنتال منفی همچون خطر رکود، تنش های ژئوپولیتیک و افزایش نرخ تورم، منجر به باقی ماندن ترس در بازارهای مالی شده اند.

این گزارش فایننشیال تایمز در حالی منتشر شده که «کریستالینا جورجیووا» رئیس صندوق بین المللی پول به تازگی اعلام کرده است که روند اقتصاد جهانی هیچگاه از سال ۱۹۹۰ به این سو، تا این حد نزولی نبوده است. وی در عین حال ابراز خوشبینی کرد که این روند برای میان مدت، به احتمال زیاد مثبت خواهد بود.

فایننشیال تایمز در بخش دیگری از گزارش خود، ضعیف ترین اقتصاد بزرگ جهان را متعلق به بریتانیا دانسته که در قیاس با تابستان سال گذشته، بیش از ۸۰ درصد افت داشته و این افت عمدتا به دلیل افزایش تورم و کاهش رشد اقتصادی در این کشور عنوان شده است.

کد خبر: ۲۱۵٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha